• Empresa
  • Nie Nie Ceramics, una història d’emprenedoria valenta

Nie Nie Ceramics, una història d’emprenedoria valenta

En la combinació entre passió i anàlisi viu el secret de l’èxit per a Eugénie Pawels, creadora de l’escola-taller

Eugénie Pawels és la fundadora de Nie Nie Ceramics | Cedida
Eugénie Pawels és la fundadora de Nie Nie Ceramics | Cedida
Marina Garcia Blanes
Periodista
València
12 de Novembre de 2021

Eugénie Pawels, és el nom de l’emprenedora que hi ha al darrere de la marca i el taller Nie Nie Ceramics que va obrir les seues portes a Alcoi el novembre de 2019. La seua és una història d’atreviment, una història d'algú que diu “si no trobe el que m’agrada, ja m’ho monte jo”. Pawels no és un cognom valencià, això ho sabran els lectors, però en aquesta secció Cognoms Valencians també hi tenen cabuda noms nouvinguts que arriben per posar les seues idees en marxa al País Valencià.

 

És el cas de Pawels que, després d’haver viscut a Turquia, Corea del Sud, Malta, Praga o Bèlgica, país on ha crescut, ha escollit la xicoteta ciutat d’Alcoi, al nord de la província d’Alacant, com a lloc de naixement per al seu negoci. “Quan em vaig mudar a Alcoi, el poble de la meua parella, no sabia parlar castellà ni valencià i tampoc tenia feina. No volia deixar de banda una de les meues aficions que és la ceràmica, volia continuar aprenent. Vaig trobar un torn i un forn de segona mà i me’ls vaig comprar. La meua parella em va animar a convertir-ho en la meua feina i el novembre de 2019 m’hi vaig decidir. Al principi, la idea era vendre les meues peces i veure si hi havia demanda, però prompte la gent em va començar a demanar de fer classes i així em va vindre la idea de muntar Nie Nie Ceramics”, explica Pawels.

L’esperit d’emprenedoria

En un context com l’actual, en què cada vegada són més els joves que marxen cap a les grans ciutats, ella ha triat emprendre en un municipi amb una mica menys de 60.000 habitants. Abans, s’havia dedicat al comerç internacional en diversos països europeus, però és a Alcoi i més concretament al Palauet d’Albors, un edifici construït el 1873 en plena eclosió industrial de la ciutat, on ha trobat l’oportunitat de negoci. L'esperit d'emprenedoria ja el duia de naixement però només li faltava saber a què dedicar la seua energia i on establir el seu projecte: “Quan era xicoteta i els meus pares em preguntaven què volia ser de major, jo contestava que volia ser jefa per fer les coses que jo volguera”, diu entre rialles.

 

Pawels: "Quan em vaig mudar a Alcoi, no sabia parlar castellà ni valencià i tampoc no tenia feina; no volia deixar de banda la meua afició, que és la ceràmica" 

Coneix-te a tu, coneix la teua audiència i coneix el mercat

El novembre d’aquest any, Nie Nie Ceramics celebra el seu segon aniversari. Si li preguntem què és el que li ha permés arribar fins ací o quins consells donaria a algú que es plantege arrancar un projecte, ho té clar: conèixer què vols fer tu i la viabilitat d’això.

Després de passar per una feina que sentia que no encaixava amb ella, Eugénie va començar a assistir a sessions de coaching professional per conèixer-se a ella mateixa i saber per on volia dur la seua carrea. Però a més de saber què vols, també és important saber quines possibilitats tens. Per això, ella recomana sempre fer un bon estudi de mercat i analitzar el perfil dels teus clients per adaptar el producte i també la manera d’arribar-hi o de comunicar-te amb ells.

"El meu somni és obrir un altre centre en la costa, ja que tinc molts clients que venen d'Alacant, Benidorm, Altea i Xàbia, i els agradaria tindre-ho més a prop"

“El meu consell seria que ho fessin tot amb carinyo i poc a poc, encara que jo no he pogut, a mi m’ha anat tot molt ràpid sense voler-ho”, afegeix l’emprenedora.

De la prova a la realitat

Quan diu que el projecte li ha anat molt ràpid, és perquè abans de fer els dos anys ja ha aconseguit afermar el seu negoci, ampliar l’espai i contractar dues professores per ajudar-la en l’escola.

El 2019, la seua intenció era provar de vendre el seu art per internet i també en fires locals d’artesania i decoració. Tot i això, no és aquesta part del negoci la que li ha donat els millors resultats sino que ha estat l’escola la que ha impulsat el seu negoci. I és que, quan Eugénie va arribar a Alcoi i va buscar un taller on poder continuar treballant la seua afició es va adonar que no hi havia oferta ni a la ciutat ni tampoc als voltants. Adonar-se d’això forma part de la tasca de coneixement del mercat que Eugénie recomana fer sempre.

Però la ceramista confesa que li ha quedat l’espineta clavada de poder dedicar més temps al seu art: “El meu objectiu és poder fer i vendre més peces però no és fàcil de portar a terme, he de trobar l’equilibri per fer que les dues parts funcionen bé”.

De moment, els seus plans de creixement se centren en l’escola i el seu desig de futur seria obrir una escola en la Costa Blanca: “El meu somni és obrir un altre centre en la costa, ja que tinc molts clients que venen d’Alacant, Benidorm, Altea i Xàbia, i els agradaria tindre-ho més a prop”. Esta és la fulla de ruta, el que marca la brúixola de Nie Nie Ceramics, però pel que fa a Eugénie Pawels, ella ho té clar: arribat el moment, contractarà un equip perquè s’ocupe d’este segon centre perquè el seu lloc, i el seu cor, són a Alcoi.