Nissan prepara un pla de contenció per fer front als efectes del Brexit que pot afectar la planta que té a Barcelona. L'empresa automobilística preveu duplicar la seva implantació al Regne Unit i tancar les fàbriques que té a l'Europa continental, segons una informació publicada al Financial Times. Això afectaria la planta de la Zona Franca, on s'ha tornat a reduir la producció.
Els responsables de Producció i Recursos Humans dels centres de la Zona Franca i Montcada han anunciat que la línia 1 -que produeix la furgoneta elèctrica e-NV200- passarà de fabricar 102 unitats diàries a 60. Segons fonts sindicals consultades per Europa Press, la línia 2, que produeix les pick-ups de Mercedes-Benz, Nissan i Renault, donarà als treballadors set dies de flexibilitat al març per "ajustar stock".
Pel que fa a les bateries, es preveu que desaparegui el torn de nit, mentre que també se cessarà el segon torn de carrosseries. És per tots aquests canvis que els representants de la plantilla demanen que s'adjudiqui un nou vehicle a la planta de la Zona Franca de l'empresa japonesa.
A més, el comitè d'empresa reclama que els excedents de plantilla s'utilitzin per donar formació i fer un pla de rotació, a més de reduir l'exigència dels ritmes. Un dels canvis anunciats recentment és que la pick-up de Mercedes es deixarà de fabricar a la planta de Nissan a partir de maig.