• Empresa
  • El pla de Nissan: retallar 20.000 llocs de feina a tot el món

El pla de Nissan: retallar 20.000 llocs de feina a tot el món

L'automobilística vol reduir costos per lluitar contra l'impacte del coronavirus i la caiguda de les vendes

Vehicles de Nissan exposats a l'Automobile Barcelona el maig del 2019 | Europa Press
Vehicles de Nissan exposats a l'Automobile Barcelona el maig del 2019 | Europa Press
EP
Barcelona
22 de Maig de 2020
Act. 25 de Maig de 2020

El fabricant japonès d'automòbils Nissan estudia retallar més de 20.000 llocs de feina a tot el món, com una de les mesures recollides en el seu pla de reestructuració, segons van informar fonts properes a la companyia. Aquesta mesura suposarà que la companyia nipona es desprendrà de prop del 15% de la seva plantilla mundial, amb l'objectiu de reduir costos per lluitar contra l'impacte de la crisi del coronavirus i la caiguda de les vendes, segons informa Kyodo.

La signatura automobilística està analitzant la possibilitat de reduir la seva força laboral a Europa i en diferents economies emergents, al mateix temps que està racionalitzant les seves operacions industrials, afectades per la situació actual del mercat. Després de la forta crisi corporativa vinculada amb el cas de Carlos Ghosn, el seu anterior president, acusat a Japó de diferents delictes fiscals, Nissan s'enfronta ara a la crisi del coronavirus, que li ha obligat a suspendre la producció en les seves plantes a Japó i fora del país.

La companyia automobilística va anunciar el passat mes de juliol la seva intenció de reduir la seva capacitat de producció global en un 10% i que duria a terme una retallada de plantilla de 12.500 persones per a finals de 2022. A Espanya, la marca asiàtica opera dues plantes de producció, a la Zona Franca de Barcelona, on fabrica els models Navara, NV200, i-NV200 i Renault AlasKan, i a Àvila, on assembla el NT400 Cabstar. En total, dóna feina a unes 4.000 persones.

El passat 14 de maig, el diari nipó Nikkei va publicar que Nissan tenia previst tancar la seva fàbrica de Barcelona i traslladar la producció a diferents fàbriques de Renault, una decisió que afectaria a 3.000 treballadors directes i a 20.000 ocupacions indirectes. Des del passat 4 de maig, els treballadors de la companyia automobilística a Barcelona es troben en vaga indefinida fins que la direcció de la companyia "aclareixi" el futur immediat de les instal·lacions.