Noel creix un 16% el 2023 i factura 638 milions d'euros

La meitat dels ingressos van correspondre a l'exportació, en la línia d'expansió empresarial que va encetar la firma amb una inversió de 22 milions

Fundada el 2011, la companyia està participada en un 50% pel grup d’alimentació Noel i ha invertit 7 MEUR en aquestes noves instal·lacions | ACN Fundada el 2011, la companyia està participada en un 50% pel grup d’alimentació Noel i ha invertit 7 MEUR en aquestes noves instal·lacions | ACN

L'empresa d'alimentació Noel va tancar el 2023 amb una facturació de 638 milions d'euros. Es tracta d'un 16% més que l'exercici anterior, gràcies al procés d'internacionalització que està experimentant l'empresa, que va representar la meitat dels ingressos. En aquest sentit, Noel va invertir 22 milions d'euros en la seva expansió mundial.

Del total d'aquesta partida, es van destinar cinc milions a l'ampliació de la planta de llescats, set més a la nova planta de producció de Tap Tap Food que s'aixecarà a Sant Joan les Fonts i més de dos per adquirir una nova granja que s'afegeix a les sis que ja té Noel.

Més info: Noel creix un 33% i s'enfila fins als 568 milions d’euros de facturació

De tots els mercats, el de productes carnis continua representant el principal negoci del grup, tot i que Noel ha anat diversificant els seus productes amb el pas del temps. Actualment, són la segona companyia de l'Estat pel que fa a la producció de pernil cuit llescat, amb gairebé el 21% de quota. Això suposa un gran atractiu per a mercats estrangers, que han augmentat les compres a Noel d'aquest tipus de producte, malgrat ser present a una seixantena a tot el món. En concret, la firma catalana té filials situades al Regne Unit i als Estats Units, i amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

'Delizias' ha augmentat un 20,7% les seves vendes en només un exercici, gràcies a un "reposicionament de la gamma"

En el seu balanç, Noel ha ressaltat el creixement que ha tingut la gamma més alta de la marca, Delizias, que ha incrementat les seves vendes en un 20,7% respecte al darrer exercici. Uns resultats que Noel atribueix al "reposicionament de la gamma", les millores de diverses receptes i el nou disseny dels envasos.

El director general de Noel, Albert Boix, ha assenyalat que han hagut d'afrontar un període "desafiant, marcat per un context geopolític i econòmic complex", però ha destacat que en els darrers exercicis la companyia ha mantingut l'impuls per continuar creixent. A més, Boix ha subratllat el compromís per oferir productes d'alimentació "de qualitat, innovadors i sostenibles, alineats amb el desenvolupament de la societat" com una de les claus de l'empresa.

Més personal i compromís mediambiental

La companyia, que actualment ja supera els 2.600 llocs de treball i que representa així l'empresa que més ocupació genera a la Garrotxa, ha refermat la seva aposta pel desenvolupament del personal. Així, Noel ha incrementat en un 57% les hores de formació respecte a l'exercici anterior, invertint més de 22.000 hores, al seu centre de formació interna, Noel Academy. A més, el grup ha augmentat en un 34% les accions formatives respecte a 2022.

Amb relació a l'àmbit mediambiental, la companyia ha reduït el consum d'aigua per tona produïda en un 45% en un període de cinc anys. Això els ha permès passar de 3,92 m³ per tona l'any 2019 a 2,55 m³ l'any 2023. Finalment, i pel que fa a la reducció de plàstic la companyia ha eliminat del mercat 97 tones d'aquest material, que se sumen a les 179 tones de 2022. Tot plegat gràcies a l'ús de materials més sostenibles en la fabricació dels seus envasos com el paper, el cartó o l'RPET, un plàstic monomaterial 100% reciclable.

Més informació
Del bon menjar a les empreses històriques: un mirall dels negocis de la Garrotxa
Noel rep el Premi Responsabilitat de Catalunya a la trajectòria
Avui et destaquem
El més llegit