• Empresa
  • Només el 5% dels consellers delegats d'empreses són dones

Només el 5% dels consellers delegats d'empreses són dones

Segons un estudi, el 22% de les dones dirigeixen departaments o unitats de negoci

Les dones segueixen tenin un paper minoritari al capdavant dels negocis
Les dones segueixen tenin un paper minoritari al capdavant dels negocis
EFE
27 de Maig de 2014
Act. 27 de Maig de 2014
Només el 5 % dels consellers delegats de les principals companyies amb presència a Espanya són dones, segons un informe de la consultora PricewaterhouseCoopers (PwC).

L'estudi subratlla que mentre les dones ocupen el 45% dels llocs de treball, un 50 % en el cas de la primera ocupació, el percentatge de dones que dirigeixen departaments o unitats de negoci a les empreses es redueix fins al 22%.

També posa de manifest que l'anomenat "sostre de vidre" que impedeix les dones escalar fins als llocs d'alta direcció de les companyies segueix persistint a Espanya.

A més, les dones ocupen només el 16% dels llocs en els consells d'administració de les empreses amb presència a l'IBEX-35, xifra similar a les companyies d'origen familiar que no cotitzen en borsa.

Amb aquestes dades com a argument, Marta Colomina, directora de màrqueting relacional de PwC, ha augurat que si segueix el tímid augment actual de la presència de dones en càrrecs directius es tardaran 30 anys a aconseguir l'objectiu, fixat per la llei d'igualtat, de comptar amb un 40% de dones en els consells d'administració de les societats cotitzades.

El valor empresarial de la dona
L'informe assenyala que les empreses amb dones en llocs clau estaran més ben preparades per aprofitar segments de mercat amb presència majoritària de dones, ja que l'informe de PwC cita estudis que mostren que les dones compren més del 65% de productes de consum i prop del 50% dels d'inversió.

L'estudi mostra també com encara existeixen tres barreres per aconseguir més igualtat de gènere en els llocs directius: la dificultat per conciliar vida laboral i familiar, els sistemes de promoció no objectius a les empreses i una cultura de treball que garanteixi la igualtat d'oportunitats.

"De la mateixa manera que les empreses es plantegen objectius de vendes, haurien de posar també objectius de presència de dones en els llocs de direcció", ha recomanat Marta Colomina.

Per la seva banda, la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha destacat que les diferents administracions públiques tenen una important responsabilitat, al costat del món empresarial i la societat civil, de promoure un "canvi de paradigma empresarial" per incorporar "les competències i habilitats dels dos sexes".