Nora Real Food neix de la il·lusió d'una mare i d'una filla que es diuen Nora. La gran volia dedicar-se professionalment a la cuina, mentre que la filla volia liderar un projecte gastronòmic. Després d'acabar les pràctiques universitàries relacionades amb el grau d'Administració i Direcció d'Empreses d'Esade el 2018, Nora Vallcorba es va adonar que "no hi havia una oferta sana, fresca i original pels menjars de migdia de les empreses catalanes", així que van engegar un projecte que preveu facturar 4,5 milions d'euros el 2023, després de cinc anys de vida.
"Arrel de la pandèmia ha canviat la jornada laboral de molts treballadors catalans que prefereixen dinar amb mitja hora i acabar abans, per dedicar la tarda a l'oci i a altres activitats. D'aquesta forma molts d'ells prefereixen un producte sa i s'ha acabat les pizzes o els pad thai", relata Nora Vallcorba a VIA Empresa. "Vam començar amb càterings, mentre les pròpies empreses ens deien si podíem fer menús per companyies i ens van començar a pagar i subvencionar una part del negoci i vam decidir pivotar el nostre model i crear una plataforma tecnològica", continua Vallcorba. I, sembla, que no els ha anat malament, ja que el 60% de la seva facturació és amb empreses business-to-business (B2B) i la resta pels consumidors que ho desitgin.
Grans tecnològiques, consultores, companyies del món industrial formen part de la seva clientela. Entre els principals noms destaca Wallapop, Europastry, Osborne Clarke, Mútua Terrassa, Glovo, MB902, Verse, Ferrer o Rakuten TV. De moment compten amb un equip de 40 treballadors, que esperen poder augmentar durant les pròximes setmanes. Entre els membres de l'equip destaquen professionals amb inclusió social, Síndrome de Down o que provenen d'Ucraïna.
La petició abans de les 11 h
Com funciona? Els clients demanen a través de l'aplicació el que més els vingui de gust entre 28 i 30 plats, que són de tendència "mediterrània i molt variada", adaptats als gustos. Això sí, ha de ser abans de les 11 h del matí per poder-ho preparar amb condicions. L'objectiu és "cuidar i mimar el treballador" i moltes companyies utilitzen l'aplicació per augmentar l'engagment amb els professionals i que no s'hagin de preocupar per l'alimentació. Alguns tenen el menú sencer pagat, d'altres mig menú o alguns tres vegades a la setmana, segons l'organització. També tenen tots els envasos biodegradables i apostaran, en breu, per l'economia circular, juntament amb proveïdors de proximitat.
Les impulsores destaquen l'esforç i constància que han hagut d'invertir durant aquests anys, sobretot amb la pandèmia que va provocar el tancament de les oficines i l'auge del teletreball. "Ara toca surfejar l'onada de l'augment de preus dels productes i de l'energia, però ens en sortirem". I també remarquen la importància de l'equip per aconseguir tot el que es proposin. De moment el tiquet mitjà és de 8,5 euros i serveixen aproximadament uns 25.000 dinars al mes.