• Empresa
  • Norwegian com Ryanair: cobrarà per la maleta a cabina

Norwegian com Ryanair: cobrarà per la maleta a cabina

Els clients de l'aerolinia noruega hauran de pagar si volen viatjar amb l'equipatge a dins de l'avió

Un dels avions de Norwegian | EP
Un dels avions de Norwegian | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
16 de Gener de 2020
Act. 16 de Gener de 2020

Norwegian segueixes els passos de Ryanair i acaba amb l'equipatge de cabina gratuït. Els passatgers que vulguin viatjar amb maleta de cabina hauran de pagar un suplement o fer les seves reserves en tarifes superiors, ja que la nova política d'equipatge de l'aerolínia, que s'implantarà "en breu", només permetrà viatjar amb una peça d'equipatge que càpiga sota el seient davanter si es reserva amb la tarifa més econòmica.

Fonts de la companyia han especificat que aquesta modificació respon a l'interès de Norwegian per garantir que els clients tinguin un vol "sense estrès, agradable i que parteixi puntual", donant, a més, llibertat d'elecció.

Així, la nova política implicarà que tots els clients puguin pujar a bord de la cabina amb una peça d'equipatge de mà que càpiga sota el seient davanter. Si no necessiten cap altra, podran triar la tarifa més econòmica (LowFare) sense cost addicional.

Si els passatgers volen dur una nova una segona peça d'equipatge hauran de pagar el que la companyia defineix com "petit" cost adicional. Dins d'aquesta nova política també s'inclou l'augment de 20 a 23 quilos de l'equipatge facturat i també el pes total combinat de l'equipatge de mà per a bitllets flex i premium de 10 a 15 quilos.

Norwegian té la intenció d'aplicar la nova política "en breu", avisant amb antelació als seus clients. Els vols que estiguin reservats abans de la seva implementació no es veuran afectats per la nova política.

Una mesura presa per Ryanair

L'aerolínia irlandesa Ryanair ja va implantar la política de cobrar per equipatge de cabina al novembre de 2018, una mesura que va generar controvèrsia i va arribar a ser abordada per la Comissió Europea després del Govern espanyol li ho traslladés per "controvèrsia normativa" i buit legal.

A Espanya l'aerolínia va perdre un judici contra una passatgera i pel qual va ser sentenciat en jutjat de Madrid a retornar els 20 euros de més que va cobrar perquè pogués volar amb el seu equipatge de mà per considerar "abusiva" la mesura de la companyia. Després d'ells, la low cost va assegurar que la sentència no anava a afectar la seva política d'equipatge i que es referia a un cas "concret i malinterpretat".