• Empresa
  • Nostrum llança el seu bitcoin

Nostrum llança el seu bitcoin

La cadena de menjar preparat s’apunta a la moda de la criptomoneda i en treu una de pròpia per finançar els seus plans d’expansió

Una de les botigues de Nostrum
Una de les botigues de Nostrum
Barcelona
27 de Desembre de 2017
Act. 27 de Desembre de 2017

La febre de les criptomonedes, que ha impulsat el bitcoin a cotitzar fins als 17.000 euros, arriba a Nostrum. L'empresa dirigida per Quirze Salomó celebrarà aquest 2018 el seu 20è aniversari, "20 anys d'innovació", ha assegurat durant la presentació de la darrera aportació de la cadena de menjar per endur-se: la seva pròpia criptomoneda.

Però, per què una empresa d'alimentació llança una moneda digital pròpia? Nostrum necessita pasta. Els plans d'expansió de la companyia a cinc anys són ambiciosos i requereixen un total de 140 milions d'euros. Salomó vol que la seva empresa sigui el primer Quick Service Restaurant transeuropeu. I arribar a aquesta fita "requereix molts diners, necessitarem 140 milions d'euros, necessitarem que el perímetre, els màster-franquiciats, creixin i desenvolupin la marca", ha afirmat Salomó.

Moneda física, moneda digital

Home Meal, l'empresa propietària de Nostrum, llança una ICO (initial coin offering) per a la posada en circulació d'una moneda digital, la primera de l'Estat associada a una empresa productiva. Sota el nom de Meal Token, la criptomoneda aportarà avantatges a la cadena i als clients de la targeta de Fan's Club de Nostrum. Mitjançant aquesta operació, l'empresa espera aconseguir 50 milions d'euros en venda de Tokens.

Home Meal llança una moneda digital per aconseguir 50 milions d'euros

El concepte d'ICO sorgeix recentment de projectes de crowdfunding dins de la indústria de la criptomoneda i del blockchain. En general, en les ICO es genera un nombre determinat de monedes digitals que després es venen al públic, habitualment a canvi d'altres criptomonedas o moneda corrent.

Terminis i xifres

La primera fase d'implantació de la criptomoneda de Nostrum serà aquest mes de gener vinent. En un principi, l'acces als Meal Token tindrà un caràcter restringit per a grans operacions. Posteriorment, entre els mesos de febrer i març, la seva compra estarà totalment oberta a qualsevol persona que vulgui accedir a la plataforma.

La implementació d'aquesta criptomoneda busca finançar el pla d'expansió que la cadena de menjar preparat ha ideat per als propers quatre o cinc anys, en el qual s'espera aconseguir fins als 800 establiments i convertir-se així en el primer operador del sector en l'àmbit europeu.

Quirze Salomó Nostrum

Salomó durant la presentació de la criptomoneda de Nostrum

A part dels 50 milions d'euros captats amb l'ICO, Home Meal complementarà el seu pla d'expansió amb 30 milions d'euros que provindran de les reserves de la companyia.

Home Meal crearà una filial a Suïssa que gestionarà aquesta nova moneda, que naixerà sota la tutela tècnica de la companyia holandesa Turiq i l'espanyola Icofunding. "Meal Token serà una ICO 2.0, perquè està regulada a Suïssa: volem saber qui és el nostre inversor i evitar ser una rentadora de capitals amb procediments interns. Tenir la tranquil·litat del regulador suís és una garantia pels inversors", ha afirmat Salomó.

Home Meal confia entrar en beneficis durant el segon semestre de 2018 després de registrar enguany pèrdues

Així mateix, Salomó ha informat que Home Meal confia entrar en beneficis durant el segon semestre de 2018, després de les pèrdues registrades durant el primer semestre d'aquest any, que van anar d'1,73 milions d'euros, ja que és durant l'any que ve quan el president executiu espera aconseguir la massa crítica d'establiments necessària per a obtenir beneficis.

Per a Salomó, "gràcies a l'ICO, Nostrum goes global i no trigareu a veure Nostrum fora de la unió europea en breus", ha afegit.

"Win, win win"

Entre els avantatges d'aquesta iniciativa hi ha que, per exemple, es podrà pagar en Tokens a les botigues de Nostrum i es podran aplicar descomptes o promocions als clients que emprin la targeta Nostrum. Els franquiciats hauran de pagar la taxa d'entrada amb Tokens i també podran gaudir de descomptes, bonus o preus especials per tal "d'incentivar i accelerar la xarxa comercial de franquícies, és un win, win, win".

Aquesta iniciativa també permetrà dur a terme accions de caràcter social i en col·laboració amb ONG's: els membres del club de fans de Nostrum podran decidir ser part del sistema d'smart delivery i rebre a canvi Tokens. "Si un client duu una comanda a un altre client rebrà una compensació en Tokens o si deixa una propina, les ONG podran dur menjar a gent de la tercera edat del barri, per exemple", ha afegit Salomó.

La paraula de l'any

El bitcoin és una de les paraules candidates a ser "paraula de l'any" aquest 2017. Si bé ara mateix la seva volatilitat ocupa els titulars, sense cap mena de dubte és, gràcies a la tecnologia de cadena de blocs, "una revolució similar a la d'internet", segons Salomó.

L'especulació és un terme que s'associa a les criptomonedes. El director general de Nostrum ha afirmat, en aquest sentit, que "estem molt lluny de la bombolla puntcom". No obstant això, aquestes monedes tenen un fort component de reclam: "Quan les patates són bones, tothom planta patates: es tracta de ser els primers a plantar patates".