Home Meal, la propietària de la cadena de restaurants Nostrum, ha presentat al Mercat Alternatiu Busátil les xifres del primer semestre d'aquest 2017 on es constata que els resultats consolidats respecte el mateix període del 2016 han crescut un 6% en xifra de negoci.
Concretament, s'ha passat dels 7,39 als 7,80 milions d'euros mentre que l'EBITDA (-0,185 milions d'euros) ha millorat un 24%, com a resultat de la reducció i estabilització dels costos de personal.
En l'informe del primer semestre de l'any, també s'inclou la firma de la master franquícia que ha de permetre implantar Nostrum a Suïssa, que se sumen a les cinc ja operatives a França. L'estratègia de creixement a Europa es basa en els grans contractes amb empresaris locals que es comprometen a desenvolupar el pla operatiu al seu territori.
Vendre a les estacions
Entre les accions implantades en els últims mesos, Home Meal ha destacat nous canals de negoci com l'entrega a domicili o els punts de venda vinculats a infraestructures com carreteres o estacions.
Home Meal també ha culminat el programa d'emissió de deute a inversors qualificats en forma de pagaré a un any per un import total de 10 milions. L'objectiu bàsic d'aquesta iniciativa financera és el suport al pla d'expansió internacional de la companyia que en l'últim any s'ha visualitzat a França, amb l'obertura de deu restaurants.
L'emissió de pagaré aprovada pel consell d'administració durant el mes de novembre de 2016 s'ha realitzat en diferents trams. La direcció de la companyia considera que "la bona resposta a l'emissió de pagaré és la demostració de la confiança dipositada en el present i futur de Nostrum".