• Empresa
  • El nou pla estratègic de Caprabo: transformació de botigues i millor experiència de client

El nou pla estratègic de Caprabo: transformació de botigues i millor experiència de client

La companyia ha detallat les iniciatives en les quals treballarà per guanyar competitivitat en l'any de la celebració del 65è aniversari de la seva primera botiga

Caprabo concentra uns 300 supermercats a Catalunya | Cedida
Caprabo concentra uns 300 supermercats a Catalunya | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
26 de Novembre de 2024
Act. 26 de Novembre de 2024

Caprabo va presentar el passat mes de juliol el seu pla estratègic de negoci per al període de 2024-2026, on detalla les iniciatives en les quals treballarà en aquest període de tres anys per guanyar competitivitat, reconquerir el mercat i impulsar la millor experiència de client. La presentació va tenir lloc en una trobada celebrada al Círculo Ecuestre, coincidint amb el 65è aniversari de l’obertura de la primera botiga de Caprabo, que actualment té el negoci concentrat a Catalunya amb uns 300 supermercats i la seva botiga en línia Capraboacasa, i amb els quals preveu assolir, el 2026, una facturació pròxima als 900 milions d'euros, un ebitda de 34 milions i assolir una quota de mercat del 5%.

 

Caprabo concentra uns 300 supermercats a Catalunya

Segons van detallar el director general de Caprabo, EdortaJuaristi, i el president del Consell d’Administració de Supratuc, societat propietària de Caprabo, JavierAmezaga, en aquest període estratègic de tres anys, la xifra d’inversió prevista ascendeix als 60 milions d'euros, i la farà servir per dur a terme les principals accions dissenyades per assolir els objectius. Entre aquestes accions destaquen la implementació d’un nou model de botiga, l’expansió de la seva xarxa de supermercats amb franquícies i amb botigues pròpies, l’augment de la varietat i qualitat dels seus productes amb especial èmfasi en l’oferta de productes de proximitat, de marca pròpia i frescos, l’impuls de la venda en línia amb Capraboacasa i apropar i personalitzar la relació amb el client. A més, té previst superar la xifra de 85 milions d'euros en concepte d’estalvi transferit als seus clients, amb l’objectiu de maximitzar la seva capacitat de compra.

Una nova etapa després d'un període "de creixement i transformació"

Aquest pla estratègic que dona lloc a una nova etapa de la companyia, ve donat després del període comprès entre el 2019 i el 2023, anys que Caprabo va experimentar una etapa de creixement i transformació: la marca es va potenciar, EP Corporate Group va entrar en l’accionariat de la companyia, va executar una important transformació logística i posat en marxa la reforma de tota la seva xarxa de botigues, que va ampliar amb noves obertures, tant franquiciades com pròpies.

 

“Caprabo ha realitzat un enorme esforç per posar al dia totes les seves botigues i la seva estructura logística", va apuntar Amezaga en la mencionada presentació, i va afegir que "som la marca de supermercats amb més història i tenim una xarxa molt diversa, adaptada al mercat. El pla de transformació dut a terme des del 2019 i fins al 2023, amb una pandèmia de mitjana, ha estat el més rellevant i estratègic per a Caprabo dels darrers anys”. "Ara arrenquem una nova fase en què posarem el nostre esforç a aconseguir que els consumidors comprovin que Caprabo és la millor opció per fer la seva compra", va afegir.

La botiga de L'Illa Diagonal, "la més emblemàtica"

Caprabo ja ha invertit prop de cinc milions d'euros en la transformació de la seva botiga més emblemàtica, situada al centre comercial L'Illa Diagonal de Barcelona, que té uns 4.000 metres quadrats. Les obres es van iniciar el passat mes de setembre i es preveu que converteixin aquesta botiga en el millor exponent del model de nova generació de Caprabo, que la companyia ha posat aquest any al mercat. "El 2023 hem finalitzat l’actualització de tota la nostra xarxa de supermercats i ara ja treballem en aquest nou model", va apuntar en el seu torn Juaristi, qui va afegir que "innovem en el mercat de manera constant amb noves propostes". En aquest sentit, Caprabo ja ha realitzat diversos pilots d’aquest model en botigues de diferents mides ubicades als carrers Travessera de les Corts, Josep Tarradellas, Còrsega i Travessera de Gràcia, amb resultats de creixement en vendes superiors al 30%.

Caprabo té previst obrir 38 botigues, de les quals vuit són supermercats propis i la resta franquícies

Finalment, per a aquest període de tres anys, Caprabo té previst obrir 38 botigues, de les quals vuit són supermercats propis i la resta franquícies. La companyia va incorporar el 2011 en el seu negoci la franquícia, i avui dia compta amb 130 botigues franquícies que sumen uns 34.000 metres quadrats de superfície comercial, el 16% d’un total de 213.000 metres. Són botigues amb una mitjana de 250 metres quadrats, que inclouen totes les característiques de les botigues pròpies de la companyia i poden obrir tots els dies de la setmana, en un horari molt ampli.

(*) Contingut de marca