La direcció i els sindicats de Seat estan negociant un pla de prejubilacions voluntàries per fer front a l'excedent de plantilla que genera la fabricació del cotxe elèctric, que requereix un 30% menys d'hores per produir-se que els de combustió. Després de setmanes de reunions per pactar un nou conveni col·lectiu fins el 2026, les dues parts han acostat posicions durant la reunió de divendres passat i han obert la porta que aquest pla social afecti 1.330 treballadors de la planta de Martorell, segons han informat CCOO i UGT en un comunicat conjunt.
Seat va acceptar que els treballadors puguin sol·licitar la prejubiliació un mes després de fer 61 anys, fet que comporta que uns 1.330 empleats puguin fer-ho entre aquest any i el 2026. En anteriors reunions, l'empresa havia xifrat en fins a 2.800 els empleats que no tindran càrrega de feina amb l'electrificació de la planta. D'altra banda, CCOO i UGT han assegurat que Seat ha acceptat abonar un complement mensual del 70% del sou, les primes i el 100% de l'antiguitat cada mes als empleats fins que facin 65 anys. A més, l'automobilística reintegrarà el cost del conveni especial amb la Seguretat Social fins a l'edat ordinària de jubilació, que són els 67 anys.
Mentre que l'empresa vol vincular el pla a la vigència del conveni –és a dir, fins al 2026-, els sindicats han reclamat que es pugui prorrogar més enllà d'aquesta data. Pels dos sindicats, un pla voluntari per accedir a la jubilació "en bones condicions" és "positiu". Alhora, han reclamat "abordar un acord de trasllats voluntaris a la fàbrica de cel·les de bateries de Sagunt, garantint les condicions".