
Garantir l'accés dels infants a una bona alimentació saludable i equilibrada, és un dels objectius estratègics de responsabilitat social corporativa de Bon Preu. La cadena de supermercats osonenca ha donat a conèixer el nou pas endavant amb una iniciativa coneguda com "una generació amb empenta", per garantir més de 36.000 àpats que es destinaran a 115 escoles públiques i concertades de Catalunya, repartides entre Barcelona, Mataró o Banyoles, entre altres.
En un dinar informatiu a Barcelona, Anna Font, directora comercial de Bon Preu, ha explicat que la companyia vehicularà aquestes beques a través de dues entitats amb una llarga trajectòria, com són Fundesplai i Educo. "És molt greu que com a país tinguem un 30% d'infants en risc de pobresa i exclusió", ha detallat. I és que Catalunya és la comunitat autònoma on és més elevat és el preu del menjador escolar, al voltant dels 7,25 euros al dia.
A més, les beques menjador només arriben al 15,5% de l'alumnat català, malgrat que 440.000 menuts es trobin en risc de pobresa i exclusió. Segons les entitats socials, hi ha més de 75.000 nens i nenes que no poden menjar carn, pollastre o peix cada dos dies, aliments imprescindibles per una dieta saludable.
Les fonts de finançament de l'acció
Des de Bon Preu tenen clar que necessiten seguir reduint a la mínima expressió el malbaratament alimentari i, des de l'octubre de 2024, ofereixen packs antimalbaratament a 154 establiments que disposen de fleca. Els beneficis nets que s'aconsegueixen de les vendes d'aquests packs, ho fan a través de l'aplicació Too Good To Go, i es destinaran íntegrament a finançar les beques menjador.
Font (Bon Preu): "És molt greu que com a país tinguem un 30% d'infants en risc de pobresa i exclusió"
Un altre element de finançament serà, a més dels fons propis, arrossades populars que organitzaran el pròxim mes de maig a Cervelló, on es preveu l'assistència de 1.000 persones. Finalment, des de Bon Preu detallen que actualment col·laboren amb més de 160 entitats socials d'arreu de Catalunya donant productes dels seus establiments, magatzems i escoles de comerç. El 2024 van donar un total de 427.246 quilos de producte, que equival a 1,2 milions d'euros.