• Empresa
  • La nova etapa post-Andic de Mango: fort regnat internacional i facturació de 3.339 milions d’euros

La nova etapa post-Andic de Mango: fort regnat internacional i facturació de 3.339 milions d’euros

L’empresa catalana ha obert 260 botigues al món durant el 2024, una per cada dia laborable, mentre descarta categòricament sortir a borsa

Margarita Salvans, Toni Ruiz i Daniel López, dirigents de Mango | Mango
Margarita Salvans, Toni Ruiz i Daniel López, dirigents de Mango | Mango
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Palau-solità i Plegamans
10 de Març de 2025

Mango ha assolit resultats històrics en el seu primer exercici complet sense el seu fundador, Isak Andic, qui va morir el desembre de 2024 en un accident de muntanya a Collbató. Amb Toni Ruiz al capdavant com a president i CEO, la companyia ha presentat una facturació rècord de 3.339 milions d’euros, un increment del 7,6% respecte a l'any anterior i un 11,6% a tipus de canvi constant. Aquests resultats situen Mango entre les empreses de moda amb un creixement més destacat del sector, superant en un 40% la mitjana des del 2019. Ruiz ha destacat en la presentació de resultats anuals a la seu de Palau-solità i Plegamans i davant de nombrosos mitjans de comunicació internacionals acreditats que "estan en el seu millor moment de la història".

 

Si es desgranen les xifres inicials, durant el 2024, Mango ha obert 260 nous establiments a escala global amb l'objectiu de consolidar una estratègia de creixement que preveu arribar a 500 noves botigues en els pròxims tres anys. És a dir, un per cada dia laborable. Actualment, la companyia té 2.850 punts de venda, dels quals 850 són botigues pròpies i 2.000 franquícies. A més, la firma ha realitzat la inversió més gran de la seva història, destinant 219 milions d’euros a expansió, millora de botigues icòniques, tecnologia i optimització logística.

El 2024 va ser l'any amb més inversió de la història de Mango, amb una xifra que ronda els 219 milions d'euros

L’empresa ha apostat fortament per la modernització de la seva xarxa comercial, gràcies a la incorporació d'intel·ligència artificial als processos i ampliant la seva capacitat logística a Lliçà d’Avall, on ja es processen un milió de peces diàriament i ho qualifiquen de "gran pulmó logístic". Aquesta estratègia ha permès que la companyia millori la seva eficiència i enfortir la seva posició financera.

 

L'aposta definitiva per Mango Home

Accés a l’hangar central de la seu central de Mango a Palau-solità i Plegamans | ACN
Accés a l’hangar central de la seu central de Mango a Palau-solità i Plegamans | ACN

Durant aquests últims anys, Mango ha consolidat la seva oferta en categories estratègiques com Man, Kids i Teen, alhora que ha reforçat el seu compromís amb la sostenibilitat. Actualment, el 72% de les fibres utilitzades per la companyia són de menor impacte ambiental, i un terç de les seves col·leccions estan dissenyades amb criteris de circularitat.

En l’àmbit digital, la facturació del canal online ha assolit els 1.100 milions d’euros, consolidant-se com un pilar fonamental del negoci. Women continua sent la principal línia de producte, representant el 79% del volum de vendes, mentre que Mango Home es troba en plena expansió. De fet, la companyia obrirà aquest abril la seva primera botiga Mango Home a Barcelona, a l'Avinguda Diagonal i esperen estendre-ho a 4 establiments més a la resta d'Espanya. Preguntats per l'elevada competència, com per exemple amb Zara Home, confessen que "busquen consolidar la seva presència en el sector de la decoració i l'interiorisme, oferint una experiència de compra més immersiva i personalitzada per als clients".

Forts ingressos internacionals

Part dels exteriors de la seu central de Mango a Palau-solità i Plegamans | ACN
Part dels exteriors de la seu central de Mango a Palau-solità i Plegamans | ACN

L'expansió internacional de Mango es manté com un dels seus grans eixos estratègics, segons Daniel López, director d'expansió i franquícies. Actualment, el 78% de la seva facturació prové de mercats internacionals, amb presència destacada a Itàlia, el Regne Unit, França  i Portugal. Els Estats Units, un mercat estratègic, compta amb 42 botigues pròpies i 20 córners, sumant un total de 62 punts de venda.

Mango es marca com a objectiu assolir una facturació de 4.000 milions d’euros el 2026

Margarita Salvans, directora financera, ha destacat la solidesa financera de Mango i la seva capacitat per autofinançar el creixement. Tot i la seva robustesa econòmica, la companyia descarta sortir a borsa en el futur immediat.

Preguntats per la presència a Rússia, des de la cadena de moda expliquen que va cessar totes les seves operacions directes al país el març de 2022 arran de la guerra d'Ucraïna. Posteriorment, la companyia va transferir la gestió de les seves botigues a socis locals, reduint la seva presència de 120 establiments a 80. Actualment, Mango no envia mercaderia directament a Rússia; puix que els seus socis han d'encarregar-se del transport i la distribució de productes des dels centres logístics de la companyia a altres països. Aquesta decisió s'alinea amb la "postura de Mango d'adaptar-se a les dinàmiques geopolítiques sense comprometre la seva estratègia de creixement global", segons precisen des de la companyia.

Entre les perspectives de futur, Mango es marca com a objectiu assolir una facturació de 4.000 milions d’euros el 2026, reforçant el seu lideratge en el sector de la moda. L'estratègia 4E (Elevate, Expand, Earn, Empower), remarcada constantment a la presentació de resultats, continuarà sent la "guia del seu creixement", amb especial atenció a la innovació, l’expansió i la sostenibilitat.

Amb un equip de 16.400 treballadors arreu del món, Mango enceta una nova etapa post-Andic amb un ritme de creixement accelerat i un clar enfocament cap al futur. “Tots hem sentit un dolor molt profund el desembre de l’any passat amb la mort d'Andic. Ha estat dur i no ha estat fàcil”, confessa Ruiz, de forma emocional. Però llança un missatge contundent: "El projecte de Mango batega més enllà del fundador".