• Empresa
  • La plataforma digital que reinventa la manera d’aprendre idiomes

La plataforma digital que reinventa la manera d’aprendre idiomes

LinGo Immersion ofereix als professors d’idiomes la possibilitat de generar ingressos addicionals, establint la seva pròpia metodologia, disponibilitat i tarifes amb total flexibilitat

Durant el curs 2022-2023, Espanya va rebre 602.662 alumnes estrangers | iStock
Durant el curs 2022-2023, Espanya va rebre 602.662 alumnes estrangers | iStock
30 de Gener de 2025

Quant impacte té l'arribada d'estudiants internacionals a Espanya? Durant el curs 2022-2023, el país va rebre 602.662 alumnes estrangers, que van generar un impacte econòmic de més de 6.345 milions d'euros en matrícula, allotjament, manutenció i oci, segons un informe presentat a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) aquesta setmana. Quasi la meitat d'aquests estudiants (48,16%) van arribar amb l'objectiu d'aprendre espanyol, cosa que converteix l'ensenyament de l'idioma en una professió amb alta demanda. No obstant això, les condicions laborals han portat molts docents a abandonar la professió. Per fer front a aquest repte, sorgeix LinGo Immersion, una plataforma digital que connecta estudiants d'idiomes amb professors nadius per oferir experiències d'immersió lingüística i cultural personalitzades.

 

LinGo Immersion, una plataforma digital que connecta estudiants d'idiomes amb professors nadius per oferir experiències d'immersió lingüística i cultural personalitzades

“La idea va sorgir el 2021 a Barcelona. En aquell moment, la meva parella era professora d’espanyol en una acadèmia, una professió molt precaritzada. Li vaig proposar portar alumnes a casa per ensenyar de manera independent, eliminant intermediaris. Li va semblar bé, però quan vam buscar una plataforma per fer-ho, no en vam trobar cap d'adequada, així que vam decidir crear-la”, explica Carlos Ponce, CEO de LinGo Immersion, a VIA Empresa. A partir d’aquesta necessitat, Ponce va començar a treballar amb el suport de Barcelona Activa per oferir als professors d’idiomes la possibilitat de generar ingressos addicionals, establint la seva pròpia metodologia, disponibilitat i tarifes amb total flexibilitat.

L'empresa emergent que vol convertir Espanya en el referent de les immersions lingüístiques

Carlos Ponce, CEO de LinGo Immersion
Carlos Ponce, CEO de LinGo Immersion | Cedida

L’emprenedor de LinGo Immersion va apostar per fomentar que els estudiants puguin gaudir d’autèntiques experiències d’immersió lingüística i cultural de la mà de professors nadius, no només a les ciutats, sinó també a zones rurals, amb el professor més adequat per a ells. De particular a particular. "No es tracta només d'ensenyar i aprendre un idioma, es tracta de descobrir noves cultures i viatjar de manera sostenible, local i conscient", explica el CEO.

 

Ponce (LinGo Immersion): "No es tracta només d'ensenyar i aprendre un idioma, es tracta de descobrir noves cultures i viatjar de manera sostenible, local i conscient"

Des del seu llançament el 2023, l'empresa catalana que té quatre treballadors, ha autofinançat tota la seva activitat. "Ara mateix estem començant les campanyes de màrqueting, hem aconseguit 30 professors, però encara no hem començat a facturar", explica el fundador. Actualment, LinGo Immersion se centra a definir el seu model de creixement. "Nosaltres monetitzem per comissió; per cada reserva que es fa, LinGo Immersion es queda un 10% d’aquestes reserves", afegeix.

"A curt termini, ens agradaria tenir èxit a les campanyes de màrqueting. A mitjà termini, ens agradaria tenir unes 30 o 40 immersions mensuals, sobretot a l'alta temporada, entre març, setembre i octubre. I finalment, a llarg termini, el nostre objectiu és convertir-nos en un referent en les immersions lingüístiques i culturals a Espanya", conclou Ponce.