L'empresa catalana Numintec presidida per José María Torres invertirà mig milió d'euros en una nova divisió d'intel·ligència artificial. L'objectiu de la companyia de telecomunicacions és poder evolucionar les solucions i serveis de desenvolupament propis com el ChatBot, un programa que permet mantenir una conversa amb una màquina amb un llenguatge natural a través de canals de missatgeria, i el VoiceBot, un assistent virtual de veu amb qui les persones també poden parlar.
Numintec ha creat un equip amb sis professionals internacionals experts en Big Data, PNL, i la generació de llengua natural i comprensió de màquines. La interactuació amb les aplicacions a través d'un llenguatge natural, per permetre conversar amb màquines, és un dels reptes de la intel·ligència artificial.
Actualment, ja hi ha aplicacions com Siri d'Apple, o Alexa, d'Amazon, que permeten amb els consumidors interactuar amb els seus dispositius. Numintec és una empresa de telecomunicacions al núvol.
El CEO de Numintec, Albino Campo, ha defensat que el seu objectiu és oferir un servei d'atenció al client de qualitat "de 24 hores durant els 365 dies de l'any, en el que humans i màquines treballin conjuntament" per millorar l'experiència del client o fins i tot anticipar-se a les seves necessitats.