El gestor estatal de navegació aèria, ENAIRE, ha millorat l'operativitat de l'aeroport de Lleida-Alguaire amb nous procediments d'aproximació instrumental basats amb navegació aèria per satèl·lit. L'objectiu és incrementar l'eficiència de les operacions i també l'accessibilitat a la instal·lació, de manera que es vol reduir la desviació de vols a altres aeroports. El sistema no depèn de suports a la navegació aèria instal·lats a terra, per la qual cosa, representa una solució molt útil com a millora i esdevé una alternativa a les actuals aproximacions convencionals. Això no obstant, les aeronaus han d'estar degudament equipades per a l'ús de navegació per satèl·lit i la tripulació capacitada per a fer-la servir.
El procediment instrumental VOR/DME actualment implantat per a la pista 13, que inclou el sistema europeu EGNOS, millora les prestacions i permet un guiatge vertical dels avions a la fase final de l'aproximació a l'aeroport. D'aquesta manera, atansen el punt on els pilots han de decidir continuar o avortar l'aterratge al llindar de la pista, la qual cosa redueix la probabilitat que s'hagin de fer desviaments a altres aeroports i facilita aproximacions estabilitzades.
El nou sistema via satèl·lit no depèn de suports a la navegació aèria instal·lats a terra i, per aquest motiu, és una alternativa a les actuals aproximacions convencionals
Amb aquesta actuació, ENAIRE vol proporcionar als usuaris de l'aeroport de Lleida-Alguaire aproximacions basades en la navegació per satèl·lit que milloren la seguretat i la regularitat de les operacions. Tot plegat, s'aconsegueix sense necessitat d'instal·lar infraestructures terrestres addicionals, de manar que hi ha un estalvi econòmic.
La posada en marxa d'aquests nous procediments a l'aeroport de Lleida-Alguaire se suma als desplegaments que ja s'han fet en el marc del Pla d'Implantació de Procediments de Navegació per Prestacions (PBN) de ENAIRE als aeroports de Girona-Costa Brava, Castelló, Josep Tarradellas Barcelona – El Prat, Jerez, Seve Ballesteros – Santander, Almería, València, Fuerteventura, Palma, César Manrique - Lanzarote, Vigo, A Coruña i Sant Sebastià, entre d'altres. A més, a l'aeroport de Màlaga – Costa del Sol es disposa d'un sistema de navegació per satèl·lit amb augmentació a terra, anomenat GBAS, i procediments per operacions de precisió instrumental basats en aquest sistema.