• Empresa
  • Pachá compleix 50 anys i factura 78 milions d'euros

Pachá compleix 50 anys i factura 78 milions d'euros

El grup d'oci i restauració de les famoses cireres celebra mig segle de vida i encara el futur amb un pla d'expansió

La discoteca Pacha d'Eivissa
La discoteca Pacha d'Eivissa
Redacció VIA Empresa i Agències
15 de Juliol de 2016
Act. 15 de Juliol de 2016
El Grup Pachá està d'aniversari i enguany celebren mig segle de vida. A més, el grup de discoteques està d'enhorabona perquè reobre la primera discoteca del grup a Stiges. L'empresa ha tancat l'any amb una facturació de 78 milions d'euros, 11 milions de benefici i 1.200 treballadors a Espanya i 2.200 a total al món.

Pachá encara el futur amb un pla d'expansió que preveu l'obertura de 85 nous establiments entre hotels, restaurants i clubs nocturns, en diferents parts del món, fins a 2025. Així mateix, de cara al 2016 el grup preveu elevar la seva facturació entre un 8 i un 10%.

De cara al futur, ha explicat en roda de premsa el director de desenvolupament, Marco Frisina, l'objectiu és desenvolupar el projecte hoteler, amb l'obertura de 25 establiments, als quals se sumaran 50 restaurants i deu clubs nocturns. Aquests establiments s'obriran a Europa, Àsia i Amèrica Llatina sota la seva divisió Pacha Hotels & Resorts. "Tres estils diferents que abasten audiències des dels 20 fins als 60 anys" , ha assenyalat Frisina.

El Grup Pachá compta amb deu clubs nocturns i diverses línies de negoci que inclouen nou botigues de moda, quatre línies de restaurants, dos hotels, un segell discogràfic, esdeveniments i festivals, un xàrter nàutic de luxe, una revista d'estil de vida i fins i tot una fragància.

En l'actualitat, el 68% de la seva facturació prové de les discoteques i els restaurants, que atenen uns 200.000 comensals a l'any. Els hotels, per la seva banda, aporten el 22% de la facturació del grup i allotgen a més de 18.000 persones. Les col·leccions de moda representen el 4% del volum de negoci amb una producció de 120.000 peces de roba a l'any. El 3% restant l'aporta la divisió de franquícies i altres línies de negoci.

El negoci de l'oci
El conseller delegat de la companyia, Rafael Harillo, i Frisina, han rememorat la història del grup, que es va iniciar el 1966 amb el començament de la trajectòria empresarial del fundador, Ricardo Urgell. L'empresari va donar el seu primer pas l'any 1967 amb l'obertura de la primera discoteca a la localitat de Sitges.

El 1973 va obrir el primer Pachá a Eivissa i la seva expansió mitjançant franquícies a Espanya va arribar als anys 80 amb l'obertura Pachá Madrid. L'expansió internacional va començar a la dècada dels 90, amb Pachá Buenos Aires, i es va accentuar els 2000 amb l'obertura de franquícies a diferents països.

Reobre Pachá Sitges vuit anys després
Així mateix, el passat 25 de juny va reobrir el primer Pachá del món, ubicat a Sitges, que va tancar el 2008 i fins ara només ha obert les seves portes de forma temporal els estius del 2014 i 2015.

En un comunicat, els responsables del grup han indicat el local obrirà de forma continuada tots els dies durant els mesos d'estiu i els caps de setmana quan arribi l'hivern.

"L'espai és un viu reflex de la discoteca més famosa del grup, Pachá Eivissa, amb una mida més reduïda, però amb la mateixa essència, que l'ha convertit en un dels clubs més famosos del món", han apuntat.

El local, de dues plantes, ofereix diferents espais per adaptar-se a perfils diversos: un privat amb dotze taules, servei VIP, zona de ball, tres barres i una cabina.