• Empresa
  • Una plataforma oberta per unir emprenedors tecnològics

Una plataforma oberta per unir emprenedors tecnològics

El Banc Sabadell llança Partnerships Portal, una plataforma que permet a l'entitat treballar amb tercers de forma escalable i buscar solucions digitals

InnoCells crea una plataforma oberta per col·laborar amb emprenedors tecnològics | iStock
InnoCells crea una plataforma oberta per col·laborar amb emprenedors tecnològics | iStock
Redacció VIA Empresa
Barcelona
10 de Març de 2021
Act. 11 de Març de 2021
Contingut de marca

Una plataforma oberta per col·laborar amb emprenedors tecnològics. Això és el que ha creatInnoCells, el hub  de negocis digitals del Banc Sabadell, que, sota el nom Partnerships Portal, ha llançat un canal d'entrada per a les companyies que vulguin col·laborar amb l'entitat en el desenvolupament de noves solucions financeres digitals. D'aquesta manera, la plataforma "busca potenciar la innovació al Banc Sabadell a través de la col·laboració amb tercers", segons explica el CEO d'InnoCells, Pol Navarro, que afegeix que el seu objectiu és "fer més eficient l'operativa a través de canals digitals i desenvolupar experiències online que facin la relació amb els nostres clients més àgil i natural".

 

Ja fa temps que l'openbanking és una de les apostes del Sabadell perquè obre dades i serveis a emprenedors externs per al seu ús en el desenvolupament de funcionalitats i aplicacions digitals, però ara l'entitat fa un pas més i analitzarà el llançament de noves APIs sobre la base de la demanda dels desenvolupadors i empreses.

De fet, ja fa més d'un any que el Banc Sabadell es va convertir en la primera entitat a pilotar la signatura de contractes a través de Microsoft Teams mitjançant la veu, un servei que permet als clients signar operacions durant una videotrucada a Microsoft Teams i que va néixer fruit de la col·laboració d'InnoCells, la startup Biometric Vox i Microsoft.

 

Banc Sabadell aposta per l"open banking' perquè obre dades i serveis a emprenedors externs per al seu ús en el desenvolupament de funcionalitats i aplicacions digitals

D'aquesta manera, l'entitat tornava a apostar per oferir la millor experiència als seus clients a través de la creació d'un ecosistema de col·laboració amb tercers accelerant, així, la seva capacitat d'innovació a través de la col·laboració amb tercers, cosa que, segons assenyalen en un comunicat, li permet complementar la seva proposta de valor i accelerar el ritme en què llança noves solucions a clients i treballadors.

A més, l'entitat ja va implementar la firma vocal FirVox a finals del 2019 al canal d'atenció telefònica per a certes operatives i, després del bon acolliment per part dels clients, s'ha continuat explorant altres casos d'ús. La tecnologia ofereix una signatura electrònica avançada per veu amb totes les exigències europees, ja que vincula cada signatura amb un únic document concret i garanteix la identificació del signatari, així com el control de tot el procés i la inviolabilitat del mateix.

Entre moltes altres coses, també va desenvolupar un projecte al costat d'una fintech espanyola com a part de la seva candidatura al sandbox financer convocat pel Tresor Públic prioritzant la implementació de solucions de banca conversacional en considerar-les una palanca clau per apropar les seves capacitats al context actual, de tal manera que es garanteixi que la digitalització no suposi l'exclusió de les persones més vulnerables.