• Empresa
  • Welnig Organic i com aprofitar la màgia de la natura contra la covid-19

Welnig Organic i com aprofitar la màgia de la natura contra la covid-19

Periche Professional es reinventa en temps de coronavirus i llança al mercat una nova gamma de productes de cosmètica higienitzant d'origen natural

Welnig Organic Sanitizer produeix cosmètica higienitzant d'origen natural | iStock
Welnig Organic Sanitizer produeix cosmètica higienitzant d'origen natural | iStock
Barcelona
30 de Novembre de 2020

Després de mesos de pandèmia, de mesures de seguretat i d'higiene i d'haver agafat el tic de posar-nos gel hidroalcohòlic cada vegada que toquem alguna cosa fora de casa, ha arribat un punt en què molts de nosaltres ens plantegem fins a quin punt és saludable aplicar-nos un producte químic unes quantes vegades al dia. Sota l'argument "jo et vull cuidar, vull cuidar la teva família i que estiguis tranquil perquè ho fem des de la natura", Periche Professional, una marca de productes cosmètics d'alta qualitat, va decidir reinventar-se durant el confinament i fer un pas més en un mercat que està en mans de molts, però que pocs cuiden amb la cura que es mereix. I és que parar el cop va ser una cursa molt disputada, però ara cal anar més enllà i posar un ull en tot allò que "ens ofereix la màgia de la natura". Això és el que fa Welnig Organic Sanitizer, una línia de productes de cosmètica higienitzant d'origen natural que està indicada per a la prevenció i eliminació de microorganismes, com els bacteris, els fongs i els virus.

Però anem a les arrels. Tot va començar el 1969 amb Periche Professional, de la mà del pare de Pere Periche, l'actual CEO de l'empresa i qui la va professionalitzar i internacionalitzar. La seva històrica comença al barri de Sant Andreu de Barcelona i amb una idea clara: focalitzar-se en el sector de la perruqueria professional "intentant fer productes perquè la gent se senti més segura". Llavors fabricaven productes com laques a granel, aigües oxigenades o xampús de garrafa, uns productes inflamables que van fer que l'Ajuntament de la capital catalana els "convidés a marxar" fora de la ciutat per no tenir una indústria que fos perjudicial per a una ciutadania que anava creixent.

Quan el 1999 es van traslladar a Montcada, Pere Periche va començar a preguntar-se que "per què no anàvem a un altre país" i, relata en una conversa amb VIA Empresa, va ser llavors quan "em vaig embarcar en aquesta aventura". Una aventura que el va portar a obrir mercat en 22 països diferents, 17 dels quals encara estan actius i, de fet, el 55% de la facturació de la companyia és exportació. A partir d'aquest moment, l'empresa va començar a transformar-se i cada vegada s'ha centrat més en l'especialització. "Avui en dia ens hem especialitzat en el tema del color capil·lar i també en el món de la cura del cabell i això és un valor afegit perquè ja ens vénen a buscar clients perquè som especialistes d'aquestes dues coses", explica Periche, que afegeix que "això et dóna un prestigi i un valor afegit en un món molt competitiu en què les empreses italianes ens apreten molt fort".

El CEO de Periche Professional, Pere Periche | Cedida

El CEO de Periche Professional, Pere Periche | Cedida

Vendre un producte bo i de qualitat no és cosa fàcil, admet el CEO de l'empresa, i és que, assenyala, "si anem al 70% de la perruqueria, encara tenen al cap que comprar un tint pel cabell 1 euro més barat els solucionarà la vida i no és així, al final els costa més l'aire condicionat que el que et pot costar el producte". I un exemple per entendre-ho millor: "Això és com el bon restaurant, si estalvies en la matèria prima i enlloc de comprar peix fresc en compres de congelat, al final et posiciones en un segment més baix".

Però arriba la covid-19 i...

Amb l'arribada de la covid-19 i el tancament sobtat de tots els negocis no essencials, també les perruqueries, Periche va donar la volta a la seva estratègia. Si bé és cert que al 2009 amb la grip A, Periche es va embarcar en la producció de gels hidroalcohòlic, també ho és que llavors la cosa no els va sortir bé perquè no estàvem conscienciats i el producte no va tenir sortida. "Vam fracassar totalment", recorda Periche, que explica que llavors ja demanaven als seus clients "que abans de tocar el cabell d'un client que s'higienitzés les mans davant seu, però no hi havia consciència".

Periche: "La natura ens ofereix la seva màgia i ens protegeix"

Llavors, amb l'estat d'alarma pel mig, els treballadors de Periche van posar fil a l'agulla i van reprendre la producció dels gels "en un moment de situació crítica perquè hi havia molta demanda i poca oferta". I no només això. "Va ser un moment dur perquè era difícil trobar alcohol i envasos, però hi ha vegades que has de saber moure't en el fang i vam ser bastant àgils", van comprar alcohol a uns preus que estaven pels núvols i es van endinsar en el món de les farmàcies, cosa que no havien fet mai abans. A més, també van fer donacions a residències d'avis, a ajuntaments i a la policia, entre d'altres, en un moment en què "hi havia una necessitat d'aquesta gent que treballava al servei de tots".

Gràcies a això, es van convertir en una empresa essencial que no va haver de fer cap ERTO i, de fet, si abans de la pandèmia hi treballaven 25 persones, ara ho fan 30. "Amb tota la humilitat, l'univers ens ha fet un regal", diu un Periche optimista. Però aquí només començava tot i encara havia de venir el millor.

...la natura els (ens) protegeix

Mentre estaven immersos en la producció dels gels, un company seu els va parlar de la llavor d'aranja -més coneguda com a semilla de pomelo- i els va explicar que aquesta és un principi actiu, "un extracte que ens regala la natura que és virucida, bactericida i fugicida". "Això donava sentit al projecte", aplaudeix Periche, que remarca que "tots els virucides que hi ha al mercat ara mateix vénen del món químic i jo el que volia era buscar que la natura ens donés un producte vegà". Una línia de productes batejada com a Welnig Organic Sanitizer, que es composa d'un gel de bany higienitzant, un sabó de mans, un xampú detox, una crema de mans i una loció i que conviu amb la línia més sanitària que compta tant amb un gel higienitzant com amb un esprai.

Ara bé, és cert que, admet, "nosaltres som un cosmètic, no puc ser un virucida perquè un virucida són tres anys de passar per molts filtres per poder dir que és un producte sanitari", cosa que els tanca portes en certa manera perquè, assegura, "jo com a cosmètic tinc moltes limitacions perquè no puc dir que sóc desinfectant, que sóc virucida... i com transmetre això a la gent sense poder dir-ho?", es qüestiona. I és aquí on va entrar en joc una gran campanya publicitària, en què hi apareixia una tortuga que "és un animal de la natura que sap com protegir-se i com mantenir la distància social". Aquest era el missatge que volien transmetre.

Ara, volen arribar més enllà i estan treballant amb el Laboratorio Echevarne perquè certifiqui que tot allò que expliquen és veritat. Tot això va única i exclusivament destinat al canal farmàcia, un canal en què mai hi havien entrat i que, després de 51 anys de vida, els ha obert moltes portes. De fet, la línia Welnig Organic ja es ven a unes 9.000 farmàcies de tot l'Estat i triomfa per la seva llavor d'aranja combinada amb l'extracte de reishi, que és un bolet asiàtic que ajuda el sistema immune; i l'oli d'oliva, que és la part de healthcare, la part de cura, perquè, assenyala Periche, "nosaltres som mediterranis i és un ingredient clàssic que transmetia aquesta part nostra mediterrània".

I és que aquesta nova línia que han llançat al mercat, diu Periche, "no és només un tema de covid, sinó també un tema de cura personal i higiene" perquè, sentencia, "sabem que hi ha moltes persones, gent més escèptica, que mira molt la seva higiene". I així tornem al principi i amb un gran lema: "La natura ens ofereix la seva màgia i ens protegeix".