• Empresa
  • Persones, governança i sostenibilitat: prioritats estratègiques al Grup Bon Preu

Persones, governança i sostenibilitat: prioritats estratègiques al Grup Bon Preu

La companyia posa en marxa tres grups de treball per continuar desenvolupant polítiques que reforcin els principals eixos estratègics del Grup

L'exterior del supermercat Bon Preu a Viladecavalls | Cedida
L'exterior del supermercat Bon Preu a Viladecavalls | Cedida
Redacció VIA Empresa
29 d'Octubre de 2024
Act. 29 d'Octubre de 2024

El Grup Bon Preu, que aquest any celebra el seu 50è aniversari, ha posat en marxa tres comissions de treball amb l’objectiu de mantenir l’organització adaptada als temps actuals, avançar-se als reptes de present i de futur i seguir desenvolupant millores que tinguin un impacte positiu tant en les persones que formen part de la companyia com en el territori.

Aquests grups de treball -enfocats en les persones i la cultura corporativa, el compliment normatiu i la governança i la sostenibilitat i l’entorn- estan liderats per tres membres externs, amb una llarga trajectòria i reconeixement professional, que ajudaran Bon Preu a ser capdavanters en aquests àmbits prioritaris per a la companyia.

L’economista i investigadora en l’àmbit del benestar subjectiu, Ada Ferreri Carbonell, és l’encarregada de liderar la Comissió de persones, benestar i cultura corporativa. L’objectiu del Grup Bon Preu és continuar vetllant i enfortint el benestar de totes les persones que en formen part i seguint sent un referent en l’ocupació de qualitat i el talent.

L’objectiu del Grup Bon Preu és continuar vetllant i enfortint el benestar de totes les persones que en formen part i seguint sent un referent en l’ocupació de qualitat i el talent

La Comissió de compliment, auditoria interna i governança està a càrrec de Manel Blanco i Vega (exsoci de KPMG), amb més de trenta anys d’experiència en serveis relacionats amb la governança de companyies cotitzades i grans grups familiars, i s’encarregarà d’assegurar les millors pràctiques i vetllar per la correcta governança de l’organització.

La Comissió de sostenibilitat, entorn i societat està liderada per Marta Subirà i Roca, exsecretària de Medi Ambient i Sostenibilitat del Govern de Catalunya i amb més de vint anys d’experiència en aquest àmbit. Des de la seva visió i coneixement es definirà el full de ruta per seguir essent referents en iniciatives de millora del medi ambient, lluita contra el canvi climàtic i generació d’impacte positiu en la societat.

A més de liderar aquests grups, els tres professionals també formen part del Consell d’Administració recentment constituït i assessoraran el Comitè de Direcció en aquests àmbits prioritaris.

En aquest sentit, durant els últims dos anys, el Grup Bon Preu ha reforçat aquestes àrees impulsant diferents accions com la posada en marxa del Comitè d’Ètica, Valors i Compliment, integrat per diferents perfils d’especialistes d’àrees com Legal, Compliance o Persones, que vetllen pel bon govern corporatiu i la consolidació del marc normatiu i de bones pràctiques de la companyia; així com una nova política retributiva que ha suposat un increment del 17% del sou de les seves persones treballadores, especialment dels professionals de botigues, i una política d’incentius econòmics que permetrà un augment gradual del salari inicial de fins a un 15,7% més en només quatre anys. El Grup ha invertit aquest 2024 més de 35 milions d’euros en incentius i variables, i compta a més, amb diferents beneficis i polítiques de conciliació que responen a les peticions dels seus treballadors i permeten més flexibilitat pels caps de setmana de descans i millors horaris.

El Grup ha invertit aquest 2024 més de 35 milions d’euros en incentius i variables

Respecte a la política de sostenibilitat, la companyia té un full de ruta per reduir i neutralitzar la petjada de carboni i per aconseguir-ho impulsa accions com la instal·lació de plaques fotovoltaiques per autoconsum i la instal·lació de carregadors per a vehicles elèctrics -amb una inversió de 10 milions d'euros aquest 2024-, l’aposta per la promoció de productes de Km0, la reducció del malbaratament alimentari i la reducció dels envasos i el seu reciclatge.