
Pimec inicia avui una nova etapa amb la presentació de la seva identitat corporativa renovada i una imatge de marca actualitzada. Aquesta transformació consolida tot allò que sempre ha estat i que vol continuar sent: l’aliat imprescindible dels grans empresaris i empresàries que lideren les petites i mitjanes empreses del país.
Més que una nova identitat visual, es tracta d’una veritable declaració de principis que expressa el seu compromís ferm amb l’activisme empresarial, la defensa i representació dels interessos del teixit productiu i el creixement de les empreses.
Pimec inicia avui una nova etapa amb la presentació de la seva identitat corporativa renovada i una imatge de marca actualitzada
Aquest procés de renovació ha comptat amb el suport de Summa, consultora catalana especialista en branding, amb la qual l’equip de l’entitat ha treballat conjuntament per construir una marca sòlida i adaptada als reptes actuals i futurs de l’empresariat del país.
Institucionalitat, professionalitat i caràcter digital

El nou logotip de Pimec es construeix a partir dels seus atributs de marca. Transmet professionalitat amb un caràcter digital, sense perdre de vista les persones, que són les que realment impulsen i ajuden les empreses a créixer. L’objectiu és crear una marca directa, clara i reconeixible, però amb una personalitat pròpia i memorable. Un dels detalls més significatius del disseny és que dins la “p” minúscula del logotip s’amaga una “P” majúscula: una metàfora visual que simbolitza el creixement de les petites i mitjanes empreses amb el suport i l’impuls de Pimec, i que transmet la idea que dins de cada pime hi ha un gran empresari o empresària.
La nova identitat visual de Pimec s’expressa també a través del color. El negre esdevé ara el color corporatiu principal, símbol de solidesa, rigor i maduresa institucional. Al seu costat, es mantenen —evolucionats i modernitzats— els tons que han format part de l’univers visual històric de l’entitat: el llima, l’albercoc i el malva. Aquests colors aporten vitalitat, energia i proximitat, i representen la diversitat i la riquesa del teixit empresarial a qui Pimec dona veu i suport. La combinació d’aquests tons reflecteix l’equilibri entre experiència i innovació, entre institucionalitat i dinamisme.