• Empresa
  • La plataforma londinenca Lighthouse adquireix la tecnològica barcelonina The Hotels Network

La plataforma londinenca Lighthouse adquireix la tecnològica barcelonina The Hotels Network

El moviment fusionarà les eines de màrqueting personalitzat impulsat per IA de l'empresa catalana a la plataforma anglesa de demanda i preus del sector hoteler

    The Hotels Network es va fundar el 2015 a Barcelona i treballa amb més de 20.000 hotels de 100 països | Cedida
    The Hotels Network es va fundar el 2015 a Barcelona i treballa amb més de 20.000 hotels de 100 països | Cedida
    Redacció VIA Empresa
    16 d'Abril de 2025

    L'empresa d'origen anglès Lighthouse, propietària d'una de les principals plataformes comercials per als sectors de l'hostaleria i els viatges, ha anunciat aquest dimecres l'adquisició de The Hotel Networks, empresa tecnològica amb seu a Barcelona especialitzada en el mateix sector. La companyia catalana aplica la intel·ligència artificial per oferir un màrqueting més personalitzat al context de cada usuari.

     

    The Hotels Networks va néixer el 2015 a la capital catalana, i des d'aleshores ha prestat serveis a més de 20.000 hotels de 100 països, amb oficines a Singapur, Ciutat de Mèxic i Miami, a més a més de Barcelona. La companyia treballa per cadenes com Minor Hotels, One&Only Resorts, H World International o Preferred Hotels & Resorts. La plataforma, accessible des del núvol, combina dades de preus integrats, personalització predictiva i capacitats de màrqueting multicanal, una combinació d'eines que permet als hotels atraure o convertir clients des del primer contacte, amb augments mitjans del 32% de les reserves directes.

    Per la seva banda, Lighthouse és una plataforma comercial que treballa amb més de 70.000 hotels de 185 països i concentra en temps real les reserves d'hotels i lloguers de curt termini en un únic portal. Aquesta informació permet als seus usuaris fer previsions precises de la demanda, monitorar els preus de la competència o analitzar-ne el rendiment, entre altres. La companyia té 11 oficines repartides arreu del món, una de les quals s'ubica a Barcelona.

     

    “En integrar les funcionalitats de màrqueting de The Hotels Network amb les dades de demanda i preus ja existents a la plataforma de Lighthouse, estem permetent als hotels transformar la intel·ligència de mercat en experiències de reserva personalitzades que impulsen els ingressos a través de canals directes”, ha assegurat el director executiu de londinenca, Sean Fitzpatrick. Per la seva banda, el fundador i CEO de The Hotels Networks, Juanjo Rodríguez, ha assegurat que aquest moviment donarà als hotelers “un avantatge poderós per elevar les seves estratègies de reserves directes i capturar més ingressos”.