
"Quan et vols donar el plaer de menjar un snack dolç, no és just ni necessari que hagis d’introduir al teu cos un producte compost en un 50% per sucres", comenta Jaume Betrian, CEO i cofundador de Plesh, en una conversa amb VIA Empresa. Davant d’aquesta realitat, neix Plesh: una startup catalana que ha desenvolupat una alternativa al sucre basada en fibres vegetals que ofereixen la mateixa dolçor i textura, però sense provocar el pic de glucosa a la sang. "Justament per això va néixer Plesh: per alimentar el pleasure (plaer), que és d’on ve el nostre nom”, afegeix Betrian.
Jaume Betrian va iniciar la seva trajectòria professional en grans multinacionals del sector del gran consum, com Mondeléz o Chupa Chups
Amb aquest propòsit, l’emprenedor va fundar la startup a Barcelona l’any 2024, juntament amb Juan Manuel Umbert i Adrià Colominas. Jaume Betrian és un emprenedor català apassionat per la tecnologia i la innovació. Va iniciar la seva trajectòria professional en grans multinacionals del sector del gran consum, com Mondeléz o Chupa Chups. Durant el seu MBA, va cofundar la seva primera empresa, Ofertia, on va exercir com a CEO fins a la seva venda. En la seva darrera etapa abans de crear Plesh, va liderar el desenvolupament del segment de gran consum de la marca Flax & Kale, on va impulsar la creació de la gamma més àmplia de kombutxes, carns i formatges vegans, així com plats preparats.
Per la seva banda, Juan Manuel Umbert Rosselló i Adrià Colominas són també fundadors de Makeat, un estudi d’innovació, disseny i desenvolupament de producte centrat en el sector gastronòmic. Des de Makeat col·laboren amb alguns dels millors restaurants i professionals del món, com els restaurants Disfrutar, Lasarte de Martín Berasategui o la cocteleria Sips.
"És un projecte amb la voluntat i la visió de generar valor per al territori i per al teixit industrial”

Betrian explica que Plesh és una “alternativa saludable als snacks com Twix, Kit Kat o Kinder Bueno”, ja que ofereixen dos formats: barretes i gragees (gemmes d’ametlla). “Tots els nostres productes són sense sucres afegits, contenen més d’un 20% de fibres prebiòtiques, entre un 10% i un 18% de proteïna, són gluten free i, a més, tenen un índex glucèmic baix per evitar els efectes negatius dels pics de glucosa”, destaca.
Betrian explica que Plesh és una “alternativa saludable als snacks com Twix, Kit Kat o Kinder Bueno”
En aquest punt, el cofundador reconeix que el producte ha sortit al mercat a principis d’abril, després d’un any dedicat a la investigació i el desenvolupament per aconseguir una formulació innovadora que permet prescindir del sucre sense renunciar al sabor. “Ho fem tot dins del territori espanyol, amb fàbriques també aquí a Catalunya, de manera que és un projecte amb la voluntat i la visió de generar valor per al territori i per al teixit industrial”, apunta Betrian.
L’empresa emergent ha aconseguit tancar una primera ronda de finançament d’1 milió d’euros

Fins ara, l’empresa emergent ha aconseguit tancar una primera ronda de finançament d’1 milió d’euros, destinada a desenvolupar la comunicació, el màrqueting i la distribució dels productes. Entre els inversors d’aquesta ronda hi trobem figures destacades del món empresarial i industrial, com els germans Boix, de Noel Alimentació. També han apostat pel projecte empresaris i esportistes reconeguts com Marc Gasol, Rudy Fernández i Gerard Piqué. A aquest grup s’hi afegeixen emprenedors d’èxit en el sector del gran consum, com els fundadors d’Incapto, Matcha & Co i Grup Confiteria.
Pel que fa al futur, l’objectiu de Plesh a curt termini és superar el milió d’euros de facturació durant els primers 12 mesos des del llançament. Paral·lelament, volen continuar desenvolupant la marca, la distribució i les vendes per posicionar-se com a referent del sector en l'àmbit espanyol.
L’objectiu de Plesh a curt termini és superar el milió d’euros de facturació durant els primers 12 mesos des del llançament
A mitjà i llarg termini, preveuen expandir-se a altres mercats internacionals, impulsats per una segona ronda de finançament. Aquesta nova etapa inclourà fortes inversions en distribució, comunicació i equips, amb l’objectiu de créixer de manera progressiva però accelerada, i consolidar-se com “un actor destacat en el món del snacking saludable a escala europea”, conclou el CEO.