L'empresa d'automòbils alemanya Porsche, mitjançant la seva divisió Porsche Engineering, ha desenvolupat un motor de combustió per hidrogen amb l'objectiu d'igualar la potència de la propulsió per gasolina d'altes prestacions. Segons ha comunicat la companyia alemanya, l'aposta per un prototip d'hidrogen de gran propulsió és necessari en tant que els 68 cavalls que assoleixen els dissenys actuals són "insuficients".
El nou prototip s'ha desenvolupat a partir d'un estudi virtual que va prendre com a punt de partida un motor de gasolina amb vuit cilindres i 4,4 litres, al que es van aplicar modificacions per adaptar la seva combustió a l'hidrogen. Segons la companyia, la maquinària compta amb "una relació de compressió més elevada, una combustió adaptada a l'hidrogen i un nou sistema de turboalimentació".
Amb tot, el nou propulsor compta amb una potència de 589 cavalls. La marca alemanya el va provar en un bessó digital al circuit de Nürburgring. Les emissions han estat reduïdes al mínim, en tant que els enginyers de Porsche han adaptat "l'estratègia operativa del motor per assolir la combustió més neta possible.
Segons l'expert en simulacions de motors de Porsche Engineering Vincenzo Bevilacqua, el cost derivat de la fabricació del motor de propulsió per hidrogen podria ser equiparable al de gasolina, fet que fa la seva industrialització viable, si bé considera "poc probable" que el vehicle entri en fase de producció en el seu estat actual.