• Empresa
  • El Port de Barcelona tanca el millor semestre de la història

El Port de Barcelona tanca el millor semestre de la història

L'enclavament portuari guanya 27,6 milions d'euros en els primers sis mesos de 2018, un 26,6% més

El Port de Barcelona presidit per Mercè Conesa durant la presentació de resultats. | EP
El Port de Barcelona presidit per Mercè Conesa durant la presentació de resultats. | EP
Redacció / Agències
Barcelona
25 de Juliol de 2018
Act. 25 de Juliol de 2018

El Port de Barcelona ha registrat un benefici net en el primer semestre d'aquest 2018 de 27,6 milions d'euros, el que suposa un augment dels guanys del 26,6% respecte als sis primers mesos de l'any anterior, i la xifra de negocis s'ha situat en 86,6 milions d'euros, un 7,3% més.

 

"És el millor semestre de la història del Port de Barcelona en tràfic total", han assegurat la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, i el director general, Jose Alberto Carbonell, en roda de premsa posterior a la presentació de resultats. D'aquesta forma, s'ha consolidat el salt d'escala que el Port va experimentar el 2017, quan es va convertir en el port europeu amb el creixement més gran. 

El Port de Barcelona es va convertir el 2017 en el port europeu amb el creixement més gran

En aquest sentit, l'enclavament portuari ha canalitzat un total de 33,8 milions de tones de mercaderies, un 17,8% més, i el tràfic de contenidors, una de les línies més estratègiques, ha superat els 1,6 milions de TEU -mesura equivalent a un contenidor de 20 peus-, el que suposa un 18% més que el mateix període de l'any anterior.

 

El primer port en tràfic de vehicles de la Mediterrània

Després d'un descens durant el 2017, el tràfic de vehicles també al Port de gener a juny i és que hi han passat més de 458.000 automòbils. En una frase: "Barcelona és el primer port en tràfic de vehicles de la Mediterrània". Alhora, el tràfic ferroviari en contenidors s'ha multiplicat per cinc des de 2009 i també ha tancat el seu semestre rècord.

“Tenim la voluntat de seguir creixent de forma sostenible a nivell econòmic, ambiental i social, tot oferint competitivitat a les empreses del nostre entorn", ha afegit Conesa.  

El cash flow operatiu de gener a juny suma 49,8 milions d'euros, fet que es tradueix també en un repunt de l'11,7%. Alhora, el Port de Barcelona ha reduït significativament el deute a llarg termini amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI) fins al punt de situar-lo en 281,1 milions un cop amortitzats 22,8 milions d'euros. 

Destaca l'increment que s'ha produït en els contenidors de transbord, que han crescut un 42%, i pel que fa al comerç exterior, les exportacions de contenidors s'han situat en 366.000 TEU, un 7,5% més, i les importacions han assolit els 285.474 TEU, la qual cosa suposa un repunt del 3,3%.

Segons Carbonell, "el Port permet a les empreses del nostre entorn connectar amb una gran diversitat de països i, en conseqüència, competir en un mercat global”. Els mercats principals d'exportacions es troben a Algèria, Vietnam, Brasil i Estats Units. 

Ferris i creuers, a tota vela

De gener a juny, el Port de Barcelona ha rebut un total d'1,78 milions de passatgers de ferris i creuers, un 13% més. Els passatgers de ferris, que connecten la capital catalana amb les Balears, Itàlia i el nord d'Àfrica, s'han mantingut estables, mentre que els creueristes han crescut un 20%, i els viatgers de port base -els que inicien i finalitzen el seu itinerari a Barcelona- han augmentat un 29%.

"Ens preparem per abordar un nou pla estratègic que ha de donar sortida a les demandes que tindran els diferents membres de la comunitat portuària per continuar amb una activitat tan rellevant com la d'ara i amb un creixement sostenible a nivell econòmic, ambiental i social", ha conclòs Conesa.