El Port de Barcelona ha rebut 2,4 milions de passatgers fins al juliol, el que suposa un 3,4% més que en el mateix període de l’any passat. Aquests més de 2 milions inclouen tant els viatgers de ferris com els creueristes. En aquest sentit, els primers han crescut un 6,4%, mentre que els segons han registrat un augment del 2,1%. D'altra banda, la infraestructura ha canalitzat els primers set mesos de l'any un total de 2 milions de TEU (un TEU equival a 20 peus), una xifra que suposa un creixement del tràfic de contenidors del 2,8%. L'increment respon principalment a l'evolució dels contenidors plens d’importació, que han crescut un 3,7%, mentre que els contenidors plens d'exportació han experimentat un descens del 5,8% i els de transbordament es mantenen estables (-0,4%).
Entre els països més dinàmics en els seus intercanvis amb el Port de Barcelona destaquen Aràbia Saudita (+9,2%), Japó (+8%), Estats Units (+7,8%) i Egipte (+6%). El tràfic total del Port, que inclou tots els segments de càrrega, ha registrat 40,6 milions de tones, un resultat que es manté estable respecte a l’any anterior.
Concretament, els líquids a granel han augmentat un 1,9%, sobretot per l’increment d’hidrocarburs com el gasoil (+11,9%) i el gas natural (+3,5%), a més d’altres productes com els biocombustibles (+138,5%) i els olis i greixos (+21,1%).
Les autopistes del mar que connecten Barcelona amb diverses destinacions d’Itàlia i del nord d’Àfrica han transportat 247.213 unitats de transport intermodal (UTI), equivalents a camions, plataformes o remolcs. Aquesta xifra es tradueix en un lleuger descens (-1,6%) respecte al 2018.