El tràfic de contenidors al Port de Barcelona va augmentar un 6,7% al gener, fins assolir els 287.777 TEU, en relació al mateix mes de l'any passat. Els segments d'activitat més dinàmics han estat els transbordaments -contenidors descarregats per tornar-se a embarcar a la seva destinació final- amb increments del 17,7%, mentre que les importacions van pujar un 11,5% i les exportacions van caure un 20%.
Entre els països més dinàmics en els seus intercanvis amb el Port de Barcelona destaquen la Xina (+3,7%), Estats Units (+38%), Tailàndia (+38%) i Malàisia (+17%). El tràfic total del port durant el primer mes de l’any s’ha situat en 5,2 milions de tones, un 7% menys respecte el gener del 2018, motivat principalment per l’evolució en negatiu dels líquids a granel (-23%) i dels sòlids a granel (-17%).
En el primer cas el gas natural i la gasolina van ser els més tràfics més afectats per la caiguda, mentre que destaca el comportament del productes químics (+21,7%) i dels biocombustibles (+118%). D’altra banda, la baixada dels sòlids a granel respon sobretot al descens de les exportacions del ciment i del clínquer.
Pel que fa al transport marítim de curta distància, s'ha mantingut estable respecte el primer mes de l'any anterior, amb prop de 30.000 unitats de transport intermodal. En el cas concret de les autopistes del mar, línies regulars de càrrega i passatge que connecten Barcelona amb diferents destinacions d’Itàlia i el Nord d’Àfrica, s’ha produït un increment del 2,2%, amb prop de 12.000 UTI canalitzades. Aquest resultat equival a una xifra idèntica de camions desviats de les carreteres al mode marítim.
Durant aquest gener, el Port de Barcelona ha rebut 154.840 passatgers, un 3% més, incloent els usuaris de ferris (62.905 persones) i els de creuers (91.935 persones), amb increments del 6% i l'1,2% respectivament.