Actualment les empreses es troben en la urgència d’adaptar-se. Tinguem en compte que al 2030, en només 10 anys, més del 80% de la força laboral a les companyies estarà formada per la Generació Z, per tant serà molt important conèixer bé els aspectes claus d’aquesta generació.
Aquests són els aspectes que més defineixen als perfils de la Generació Z:
- Volen viatjar, gràcies a la tecnologia es poden permetre viatjar i treballar des d’un ordinador portàtil sense necessitat de treballar des d’una oficina.
- Estan disposats a reduir el seu salari, sempre que gaudeixin de la seva feina i l’empresa realment es preocupa pels treballadors. Això és el que els manté compromesos a llarg termini.
- Volen prendre possessió de la seva feina, són independents i busquen oportunitats per assumir projectes i fer-los créixer. Aprendre i créixer professionalment són dos màximes que volen trobar en l’empresa.
- Busquen treballar per empreses amb les que comparteixin els valors.
- Són perfils que han nascut amb la tecnologia, per tant, volen treballar en empreses avançades digitalment.
- Formen part d’una generació dinàmica, participativa i oberta a innovar.
- Tenen una alta consciència de la responsabilitat social, per tant es comprometran amb aspectes com la cura ambiental, la salut, el benestar social i els drets humans.
- La Generació Z està agafant cada vegada més pes dins les empreses, per tant és vital pels professionals de Recursos Humans saber enfocar una entrevista a aquest tipus de perfil i conèixer a fons les seves peculiaritats.
Tenint en compte tots aquests aspectes de la Generació Z, com enfocarem una entrevista amb un perfil com ells?
- En primer lloc, com mes còmodes es trobin les persones candidates, més bé respondran a les preguntes, de fet, si no es troben còmodes, l’entrevista pot ser molt contraproduent.
- Cal tenir en compte que són perfils molt joves, per tant no acostumen a tenir un currículum molt extens, aleshores serà important evitar les preguntes estressants com per exemple: "Si no tens experiència, per quins motius hauríem de contractar-te?".
- Serà imprescindible aconseguir conèixer, no només a escala professional a la persona, sinó que haurem d’aconseguir conèixer altres virtuts com per exemple la seva iniciativa, aptitud creativa o la seva capacitat per al treball en equip.
- Serà especialment clau prestar atenció als desitjos que el candidat expressi per tal de demostrar-li, si és el cas, que a l’empresa pot trobar tot allò que busca.
Finalment, no hem de perdre de vista, que nosaltres estem avaluant al candidat i buscant valors concrets en ell, però de la mateixa manera el candidat ens està avaluant a nosaltres: buscarà trobar en nosaltres allò que el motiva a la feina. Per tant si el candidat encaixa amb el que estem buscant, l’haurem d’atraure perquè vulgui formar part del nostre projecte.