El D-hub que ha de substituir Nissan i els sindicats han arribat a un acord per a contractar 606 persones a partir de l'1 de febrer del 2024. El pacte arriba després de setmanes buscant una solució per als empleats que es quedarien sense ingressos quan se'ls acabés l'atur i mentre el hub encara no ha concretat exactament quina càrrega de feina tindrà la nova fàbrica multimarca. El hub impulsat per QEV i Btech, que havia plantejat pagar l'SMI, ha acceptat abonar 1.575 euros bruts al mes en 12 pagues. Els contractes es dividiran entre els ordinaris i els de formació. A partir de l'1 d'octubre, tota la plantilla passarà a cobrar el que es va pactar a l'acord de l'ERO, el salari que marca el conveni del metall més el 20%, segons CCOO.
D'altra banda, s'ha decidit que les 330 persones que han seguit una formació de Confocat en els últims mesos rebrà una compensació econòmica de 450 euros per reconèixer "l'esforç" que han fet. En canvi, la segona tanda de formació ha quedat suspesa i els treballadors que no han fet el curs passaran a ser contractats directament a partir de l'1 de febrer amb aquests contractes de formació.
En una assemblea de treballadors, CCOO ha explicat que l'acord s'ha produït per buscar una solució al retard que arrosseguen els plans de producció del hub impulsat per QEV i Btech. El pacte ha buscat assegurar les contractacions en aquesta situació "complexa". "Són 606 contractes sense treure ni un cotxe per la línia i perquè hi ha les administracions al darrere, per assegurar l'ocupació", ha dit Roberto Carlos Pacheco, el portaveu de CCOO a la nova empresa.
El hub impulsat per QEV i Btech, que havia plantejat pagar l'SMI, ha acceptat abonar 1.575 euros bruts al mes en 12 pagues
L'acord inclou dos tipus de contractes, els ordinaris i els de formació. Els ordinaris seran per a 276 treballadors. La resta, uns 330, tindran el contracte inclourà una formació de 10 setmanes. Tots els empleats cobraran el mateix (18.900 euros a l'any) perquè els que firmin un contracte ordinari faran menys hores que els de formació, que treballaran 8 hores al dia. A l'espera que es concreti quina serà la càrrega de feina, els representants sindicals han dit que es preveuen entre 20 i 40 vacants per al muntatge de furgonetes provinents de la Xina que "tenen molts problemes de qualitat".