Naturgy ha engegat la segona edició del seu programa d'incubació d'empreses Connecting Energy, per impulsar l'emprenedoria al sector energètic amb focus en la innovació sostenible. Amb aquesta iniciativa, Naturgy donarà suport a emprenedors que vulguin posar en marxa projectes que generin un canvi estructural en el sistema energètic i que contribueixin al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, relacionats amb l'energia i el consum responsable; biometà, hidrogen i altres gasos renovables; mobilitat sostenible; o economia circular i gestió de residus.
El programa Connecting Energy connectarà professionals de la companyia, que es convertiran en mentors durant sis mesos, amb les startups que desenvolupin negocis vinculats a la transició energètica. En totes aquestes àrees d'interès del programa, la companyia compta amb professionals que poden aportar els seus coneixements i experiència a aquests emprenedors, i orientar-los sobre les necessitats del sector, així com ajudar-los a desenvolupar el pla d'empresa, definir-ne l'estratègia de creixement i donar-los l'impuls que necessiten per assolir els seus objectius.
A més, entre tots els projectes rebuts, se'n seleccionarà un per fer un pilot de 25.000 euros amb la companyia per validar la seva solució.
Durant la primera edició d'aquest programa, llançat l'any passat, es van seleccionar vuit projectes de startups, quatre dels quals estan avançant en diferents acords de negoci.
Segona edició del programa de Naturgy per impulsar la innovació sostenible de projectes de startups que generin canvis estructurals al sistema energètic
En el marc del compliment dels seus compromisos en matèria d'ESG (Environment, Social and Governance), Naturgy ha apostat per mantenir un rol actiu davant dels reptes de la transició energètica mitjançant la innovació, el talent divers i la digitalització.
En aquests àmbits, la companyia posa el focus en el concepte d'innovahub com a punt de trobada de les iniciatives d'innovació oberta, mantenint una actitud oberta per observar i identificar oportunitats, tendències i conèixer l'estat i el desenvolupament de nous models de negoci i serveis, així com els seus avenços, per trobar noves idees que puguin atendre les demandes dels mercats i dels clients. Tot això en col·laboració amb universitats, organismes de recerca, administracions públiques i altres empreses.