• Empresa
  • Projecten el primer autocar interurbà per hidrogen de Catalunya

Projecten el primer autocar interurbà per hidrogen de Catalunya

Dues empreses de Girona i una de Barcelona, Teisa, Beulas i QEV Technologies, participen en el nou projecte

Teisa participa en un projecte per construir el primer autocar interurbà propulsat per hidrogen verd a Catalunya | Cedida
Teisa participa en un projecte per construir el primer autocar interurbà propulsat per hidrogen verd a Catalunya | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
31 d'Octubre de 2023
Act. 31 d'Octubre de 2023

Dues empreses de Girona i una de Barcelona, Teisa, Beulas i QEV Technologies, participen en un projecte per dissenyar, construir i provar en servei real de transport de passatgers el primer autocar interurbà propulsat per hidrogen verd i fabricat a Catalunya. Segons informa la primera d'aquestes companyies, la iniciativa rep el nom de Future BusH i es preveu que finalitzi el primer semestre del 2025.

 

Teisa, fundada a Banyoles fa 103 anys i especialitzada en transport de passatgers, s'acompanya en el projecte per la firma QEV Technologies, amb seu a Montmeló (Barcelona) i dedicada a la mobilitat elèctrica, i pel fabricant de carrosseries Beulas, que opera des d'Arbúcies (Girona). El pressupost amb què treballen és de 2,65 milions d'euros, el 40% dels quals es cobreix gràcies als fons europeus Next Generation dins del programa d'ajuda a la cadena de valor de l'hidrogen renovable. La inversió correspon a la despesa de dissenyar, fabricar i operar el vehicle durant sis mesos i adequar les instal·lacions al seu funcionament i manteniment.

El futur autocar interurbà concep possibilitats reals de funcionar amb una autonomia d'entre 500 i 700 quilòmetre

El pla implica aprofitar la primera estació generadora d'hidrogen verd d'ús públic d'Espanya, que es va inaugurar el 2022 al polígon de Zona Franca de la capital catalana amb l'impuls de Transports Metropolitans de Barcelona. La feina que es desenvolupa en el futur autocar interurbà concep possibilitats reals de funcionar amb una autonomia d'entre 500 i 700 quilòmetres, cosa que superaria el rang dels vehicles elèctrics d'aquest tipus actuals.

 

Espanya compta amb autocars urbans propulsats per hidrogen, però encara no n'hi ha un d'interurbà en actiu, encara que hi ha més projectes en altres comunitats autònomes que treballen en aquest camp. Els tres escenaris de proves uneixen Olot amb Barcelona amb uns recorreguts de 600, 530 i 415 quilòmetres en funció de les poblacions per on passen.