• Empresa
  • Proppos, la startup que vol fer la competència a Amazon Go

Proppos, la startup que vol fer la competència a Amazon Go

Nil Salomó i Pau Vaquero creen un punt de venda intel·ligent per agilitzar les cues i fer més fàcil la vida a consumidor i venedor

Proppos, l'startup que vol fer la competència a Amazon Go | Cedida
Proppos, l'startup que vol fer la competència a Amazon Go | Cedida
Barcelona
22 d'Agost de 2019

Un punt de venda intel·ligent que mitjançant visió artificial (intel·ligència artificial) reconeix el menjar d'una safata. L’objectiu? Agilitar les cues, especialment a les hores punta, i fer més còmode la vida del consumidor i fàcil la del venedor. Aquesta és tota la informació imprescindible per entendre què és Proppos, la startup de Nil Salomó i Pau Vaquero. Ara ja estan a punt de treure el seu producte a la venda, però la història de l’empresa que vol fer la competència a Amazon Go va començar molt abans.

 

Salomó no es trobava còmode en l’empresa en la qual treballava com a director de projectes. Després d’acabar la carrera de nanotecnologia a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i fer un màster en bioenginyeria i innovació mèdica a l’IQS necessitava quelcom que el motivés més. Tal com ell mateix diu: més dinamisme, més acció. I com buscava una aventura apassionant, va apostar per fer competència, directament, a una de les empreses més poderoses del món.

 

– Sempre des de la modèstia. Ara com ara no ens plantegem expandir-nos pels Estats Units, però sí fer un producte que, des d’Europa, pugui competir amb Amazon Go. De fet, estem utilitzant el mateix tipus de tecnologia.

El que és clar, explica Salomó, és que a Europa hi ha poca competència en el sector. A més, la safata intel·ligent es pot utilitzar en molts diversos espais: cantines d’empreses, hospitals, universitats, etc. Per això, l’equip de Proppos confia molt en el futur de la seva marca i la seva idea.

La poca competència en el sector a Europa i la versatilitat del producte fan que els dos emprenedors confiïn en el futur del seu projecte

De totes maneres, el camí fins arribar al punt en què ara es troba la startup no ha estat fàcil. Nil Salomó i el seu company Pau Vaquero, enginyer de telecomunicacions també cofundador de l’empresa i encarregat de la part tècnica, van afrontar ben joves una primera inversió per començar a treballar en el producte. Encara que sempre han comptat amb l’ajuda i la participació de diferents cadenes de restauració pel desenvolupament de la seva tecnologia, els dos nois han treballat de valent per tenir –en menys de dos anys– un producte que pràcticament ja pot sortir a la venda.

Actualment, estan completant una ronda de finançament per donar els últims retocs a tres pilots en l'àmbit espanyol per a empreses de restauració ràpida i de col·lectivitats (cantines d'hospitals, empreses i univrsitats) i dos pilots internacionals als Països Baixos de la mà de la consultora Capgemini. A finals de 2019, esperen tancar una nova ronda de finançament per tal de poder treure el producte a la venda.

prop1

Proppos es podrà trobar en punts de restauració ràpida i de restauració col·lectiva

Dues incubadores, dues funcions

Com moltes empreses incipients i joves, necessiten l’ajuda d’incubadores per tal de poder tirar endavant els seus projectes. En alguns casos, les startups aposten per beneficiar-se només d’una i, en altres, de diferents tipus que aporten a l’empresa valors diversos. En aquest cas, Proppos està incubada al Barcelona Activa i al programa acceleració IQS Next Tech de l'IQS Tech Factory.

En paraules del propi Salomó:

– Tenim la sort d’aprendre coses diferents de cadascuna de les dues incubadores. Al Barcelona Activa, per exemple, hem millorat el nostre model de negoci i hem après com encarar les rondes de finançament.

I en l’IQS?

– L’IQS ens està ajudant moltíssim a l’hora de fer que el nostre producte passi d’un prototip, a una primera sèrie industrial.

De cara al futur, a banda de tancar les rondes de finançament i començar a comercialitzar les safates, Proppos es proposa “atacar el món del retail de la mateixa forma com ho fa Amazon Go”. Sense canviar la filosofia agosarada que ha marcat la seva trajectòria, els dos nois no es posen cap sostre i volen ser una referència a Europa. Salomó volia acció i, de moment, no es pot queixar.