La Fiscalia provincial de Barcelona ha arxivat la denúncia presentada per la plataforma Xnet el passat mes de novembre contra Renfe i altres organismes i institucions. Segons ha pogut saber VIA Empresa, així ho ha confirmat la mateixa Fiscalia a la companyia, que recorda que des que va esclatar la pandèmia han pres diverses mesures "per garantir la seguretat dels nostres clients a l'hora d'utilitzar els nostres serveis de Rodalies". De fet, Renfe ha obtingut el certificat AENOR enfront de la covid-19 per al transport de viatgers, una vegada avaluats els protocols implantats per l'operadora en els seus serveis públics de Rodalies.
Aquests protocols, expliquen, "contemplen tots els moments en què un viatger entra en contacte amb els serveis de la companyia abans, durant i una vegada finalitzat el seu viatge" i, justament per això, inclouen processos com la distribució dels passatgers, la neteja i desinfecció de l'interior dels trens, així com les mesures de protecció de viatgers i empleats, entre altres.
De fet, el procés de certificació AENOR enfront del contagi de covid-19 s'enquadra en el marc del programa Objectiu Tren Segur dissenyat per Renfe, per a garantir que els seus serveis són operats amb les majors garanties higienicosanitàries.
Entre aquests protocols, hi destaquen l'adaptació de l’oferta durant l’estat d’alarma, les mesures especials de neteja, les campanyes informatives per totes les vies possibles, les actuacions en accessos, vestíbuls en estacions i punts de venda i el reforç de personal de seguretat en les estacions.