• Empresa
  • Puig dispara el seu benefici un 47% el 2017 i factura 1.935 milions d'euros

Puig dispara el seu benefici un 47% el 2017 i factura 1.935 milions d'euros

El grup català es posa com a objectiu arribar als 3.000 milions d'euros en vendes el 2025

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, durant la presentació dels resultats | EP
El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, durant la presentació dels resultats | EP
Redacció i Agències
Barcelona
12 d'Abril de 2018

El grup català Puig va tancar el 2017 amb una facturació de 1.935 milions d'euros, un 8,1% més que un any enrere, i un benefici net de 228 milions d'euros, el que suposa un increment del 47% respecte el 2016. Tot i no arribar als 2.000 milions d'euros de vendes que el grup s'havia marcat com a objectiu pel 2017, Marc Puig, president i conseller delegat de la companyia, s'ha mostrat "molt satisfet" pels resultats aconseguits.

 

"És cert que no hem arribat a l'objectiu dels 2.000 milions d'euros que ens vam marcar fa tres anys, però ens hi hem acostat molt millorant la ràtio de rendibilitat i acumulant un creixement de les vendes del 28% que és més important que el de la resta del sector", ha afegit.

 

Espanya va aportar el 15% de les vendes, amb 290 milions (+7%), mentre que el 85% es va generar en mercats internacionals: Amèrica del Nord i la UE van generar 793 milions (+8%) i la resta de països 852 (+9%). Puig ven els seus productes a més de 150 països i compta amb filials a 26 d'ells després de l'obertura a Colòmbia, Austràlia, Tailàndia i Malàisia; aquestes dues últimes, a través d'una 'joint venture' a Singapur.

Actualment, Puig compta amb una plantilla integrada per un total de 4.472 professionals, dels quals un 39% treballa a Espanya, i la fabricació de totes les seves fragàncies es fa als seus centres de França i Espanya.

De cara a aquest 2018, la multinacional preveu un creixement pla en vendes a nivell reportat per l'impacte negatiu del tipus de canvi i l'aplicació de la nova norma financera de reconeixement d'ingressos, i d'un 5% a perímetre constant, mentre que per al 2025 l'estratègia és aconseguir unes vendes de 3.000 milions d'euros.

Per a això, la companyia es reforçarà tant en creixement orgànic com en inorgànic: "No tenim pressa, però si hi ha oportunitats que encaixen amb el nostre perfil, amb el que sabem fer i reforcen el nostre portfoli serem proactius".

Aliances

Fa unes setmanes, Puig va anunciar la seva aliança amb la marca de cosmètica de color Christian Louboutin a nivell mundial per créixer en el mercat de luxe, la qual cosa suposa per a Puig l'entrada en aquesta nova categoria. "Assumim un negoci de cosmètica i la intenció és a curt i mig termini desenvolupar també una línia de fragàncies sota aquesta marca, i augmentar l'oferta i també distribució", ha explicat Puig.

Puig va adquirir l'abril del 2016 una participació minoritària en l'empresa de fragàncies Los Ángeles EB Florals, creada pel florista de famosos Eric Buterbaugh, i ara ha incrementat aquesta participació assolint la majoria del capital.

Nous models de negoci

Amb l'objectiu d'aconseguir una millor experiència de consum, Puig ha llançat la plataforma Puig Futures, que operarà en la creació de nous models de negoci disruptius, amb altres innovadors i inversió minoritària en tercers. En aquesta estratègia s'emmarca la tecnologia AirParfum, una màquina en la qual l'usuari pot seleccionar el perfum que vol fer olor i el dispositiu emana un aire amb la fragància, evitant que el nas del consumidor quedi saturada i pugui continuar provant més perfums.

Aquesta tecnologia s'instal·larà en les properes setmanes a dues botigues de Penhaligon's a Londres: "Hem agafat la majoria de la companyia per acabar de desenvolupar la tecnologia i posar-la a les nostres botigues", ha finalitzat Marc Puig.