• Empresa
  • Puig bat rècord de benefici amb 242 milions d'euros

Puig bat rècord de benefici amb 242 milions d'euros

El grup de fragàncies vol arribar a ingressar 3.000 milions d'euros potenciant les marques pròpies Paco Rabanne i Carolina Herrera

La seu de Puig a l'Hospitalet
La seu de Puig a l'Hospitalet
Redacció VIA Empresa
Barcelona
10 de Maig de 2019
Act. 10 de Maig de 2019

Puig ha aconseguit aquest any passat els millorsresultats de la seva història, en guanyar 242 milions d'euros, un 6% més que el 2017, i ha mantingut els seus ingressos pràcticament plans, en sumar 1.933 milions (-0,1% respecte a 2017).

El president executiu del gegant català de les fragàncies i la moda, Marc Puig, ha assegurat que les vendes de 2018 haurien crescut un 5% si no es té en compte l'evolució del tipus de canvi i l'impacte de l'entrada en vigor de la nova normativa comptable, i ha afegit que el benefici net ha crescut d'acord amb les vendes.

Puig manté la seva facturació en 2018 i ingressa 1.933 milions d'euros, un 0,1% menys

Tot i que la facturació s'ha estancat el 2018, Puig ha ratificat l'objectiu del grup familiar d'aconseguir uns ingressos de 3.000 milions el 2025, i ha explicat que vol potenciar les marques pròpies Paco Rabanne i Carolina Herrera perquè aportin al voltant dels 1.000 milions d'euros cadascuna aquest any.

Puig, un grup amb 26 filials i presència comercial en 150 països, ha generat a Espanya 280 milions, un 3% menys, per la consolidació d'actors al canal de perfumeries, i també ha retrocedit un 6%, fins als 800 milions, als mercats emergents, afectat pel tipus de canvi en països com Argentina o Brasil.

No obstant això, el grup ha aconseguit un important augment de vendes als anomenats mercats desenvolupats, és a dir, a la UE -sense tenir en compte Espanya- i a Amèrica del Nord, en ingressar 854 milions, un 8% més.

De cara a 2019, el grup espera que les seves vendes creixin "a un dígit" i Puig ha comentat que el grup mantindrà el seu criteri "selectiu" a l'hora de plantejar-se operacions corporatives.

De cara a 2019, el grup espera que les seves vendes creixin "a un dígit"

Marc Puig, representant de la tercera generació d'aquesta empresa familiar, ha destacat també que el grup aporta un 40% del total de les exportacions espanyoles de perfumeria, i ha recordat que l'Estat espanyol és el segon exportador mundial d'aquests productes, per darrere de França.

Quant a les seves marques pròpies, Puig vol ampliar les categories de productes de les marques Paco Rabanne i Carolina Herrera, després d'haver decidit en 2018 finalitzar l'acord de llicència que tenia per distribuir les fragàncies de Valentino.

Aquest grup també vol potenciar marques pròpies com Jean Paul Gaultier -el negoci de les quals de moda va adquirir en 2011 i en 2016 el de perfums- i rellançar la marca Nina Ricci.

La companyia també està molt satisfeta de l'evolució de les fragàncies d'Antonio Banderas, que l'any passat, en la seva 20 aniversari, ha generat 100 milions d'euros.

Respecte a les anomenades marques nínxol, en 2018 Puig va adquirir una participació majoritària en la companyia de moda Dries Van Notin, i ara vol ampliar el negoci d'aquesta marca a la perfumeria.

Puig també potenciarà el desenvolupament de les perfumeries Penhalingon's, centrada a Regne Unit i que compta amb 35 botigues pròpies, i de L'Artisan Parfumeur, implantada a França, i a la qual veu preparada per expandir-se internacionalment.

La multinacional també va signar l'any passat un acord de llicència a llarg termini per a la creació, desenvolupament i distribució de productes de bellesa de luxe sota la marca Christian Louboutin, coneguda per la sola vermella de les seves sabates.

Així mateix, Puig també ha explicat que donarà un impuls a marques locals com la brasilera Granat i que vol també expandir i prendre més participació en l'accionariat d'altres com l'índia Kama Ayurveda o la colombiana Lotus del Sud.

Puig també gestiona llicències de marques com Prada, Comme des Garçons i de les fragàncies Lifestyle, entre altres productes.