Puig va guanyar l’any passat 465 milions d’euros de beneficis, un 16% més que el 2022, segons ha informat en un comunicat. A més, la companyia de fragàncies i cosmètica va registrar unes vendes de 4.303 milions d’euros, un 19% més, assolint així un ingrés rècord que supera les previsions establertes per la mateixa empresa, que es va marcar superar els 3.000 milions en vendes el 2023. L’ebdita de Puig es va situar en els 849 milions, un 33% més, mentre que el deute financer net va ser de 1.196 milions. L’empresa catalana atribueix els resultats “rècord a un creixement superior al de la resta del mercat de la bellesa en tots els segments i àrees geogràfiques”, malgrat el context econòmic “complex”.
Puig va créixer el 2023 en tots els segments, amb un increment del 17% en fragàncies i moda (3.115 milions en vendes), del 23% en maquillatge (773 milions) i del 31% en dermocosmètica (431 milions). El sector de Fragàncies i Moda representa el 72% de les vendes de la companyia, amb la marca Rabanne com a primera del grup, amb 1.000 milions. Puig té actualment l’11% del negoci mundial de distribució de fragàncies selectives.
El maquillatge suposa el 18% de totes les vendes netes de Puig, amb un fort creixement de Charlotte Tilbury, i una acceleració de l’empresa en mercats com el del Pròxim Orient i Amèrica Llatina.
Pel que fa al sector de la dermocosmètica, representa actualment el 10% de les vendes de Puig, i és el que més creix de l’empresa, que en l’últim any ha incorporat les marques Loto del Sur i Kama Ayurveda, adquirides el 2022. A més, aquest gener Puig també va adquirir Dr Barbara Sturm, una operació que començarà a tenir impacte en els comptes a partir de l’any vinent.