El RACC ha presentat els resultats dels estudis Green NCAP del primer semestre de l’any, que han avaluat l’eficiència energètica i les emissions en condicions reals de circulació de quinze models d’automòbils. Entre els vehicles analitzats, el Volkswagen ID.5, de motor 100% elèctric, ha estat el que ha obtingut la puntuació més elevada. Ha rebut la màxima valoració (10 punts sobre 10) en qualitat de l’aire de les emissions i qualificacions molt altes en eficiència energètica (9,4 punts) i emissions d’efecte hivernacle (9,6) que li han permès obtenir la màxima distinció de cinc estrelles amb què GreenNCAP distingeix només als models ambientalment més sostenibles.
També ha assolit les cinc estrelles el Nissan Ariya que gràcies a les zero emissions ha aconseguit la màxima puntuació en qualitat de l’aire (10 sobre 10) mentre que la seva eficiència energètica ha estat valorada amb 9,3 punts i les baixes emissions d’efecte hivernacle han merescut 9,5 punts de 10 possibles. L'estudi destaca que la capacitat de la bateria mesurada va assolir els 89,6 kWh, un valor superior al declarat oficialment pel fabricant i que, quan es carrega amb 11 kW, l'eficiència general de la bateria és del 91,6% de l'energia extreta de la xarxa elèctrica, el que representa "el valor més alt mesurat per Green NCAP fins ara".
Entre els vehicles analitzats, el Volkswagen ID.5 ha estat el que ha obtingut la puntuació més elevada
A la categoria de tres estrelles, el model amb la puntuació més alta ha estat el BMW 2 Series Coupé, que impressiona pel seu índex d’aire net, amb un control molt eficient de les emissions de partícules, però es queda molt per sota de les exigències de Green NCAP en l’índex de gasos d’efecte hivernacle. D’altra banda, el Renault Austral destaca pel seu sistema de propulsió híbrid, que redueix notablement el consum de combustible malgrat la seva mida.
D'altra banda, l'’automòbil amb una de les puntuacions més baixes en eficiència energètica de les anàlisis del primer semestre és el Ford Tourneo Connect, valorat amb dues estrelles principalment pel seu disseny, que influeix directament en el consum de combustible i les emissions de CO2. El Volkswagen Touran també ha rebut una puntuació de dues estrelles per demostrar marge de millora en el control de partícules i amoníac, a més de suspendre també en l’índex de gasos d’efecte hivernacle.