Un atac en ple mes d'agost és un colp baix. I més en un mes d'agost com aquest, estrany a més no poder per totes les restriccions que la pandèmia per la Covid-19 està generant. És el que està vivint l'asseguradora Mapfre, que des de divendres 14 d'agost està en vil per un atac informàtic que ha posat en escac els seus sistemes. Des de la companyia han emès un comunicat en què demanen "disculpes" als seus clients perquè "no estem podent atendre'ls amb la qualitat habitual".
La companyia ha reconegut que treballen sobre els seus sistemes informàtics per a repel·lir un atac de ransomware (tipus de programari maliciós de la criptovirologia que amenaça amb publicar les dades de la víctima, segons Wikipèdia) que s'ha llançat contra alguns sistemes de la companyia.
El seu CEO, Antonio Huertas, ha publicat també un missatge a Twitter per reconèixer que l'empresa està passant per "moments complicats", però destaca que tot avança bé. "A més de disculpar-nos amb els nostres clients, vull donar les gràcies als nostres #herois, tots els empleats i col·laboradors que estan donant-ho tot perquè tornem a la normalitat".
Estamos viviendo en @MAPFRE_ES momentos complicados, pero todo avanza bien. Además de disculparnos con nuestros clientes, quiero dar las gracias a nuestros #héroes, todos los empleados y colaboradores que están dándolo todo para que volvamos a la normalidad asap.!Muchas gracias!
— Antonio Huertas (@ahuertasmejias) August 17, 2020
"Actualment continuem prestant servei amb normalitat, encara que per a determinades operacions està sent necessari fer-ho mitjançant els procediments alternatius establits en el nostre Pla de Continuïtat de Negoci, la qual cosa pot allargar els nostres temps de resposta", ha afirmat la companyia. El dia a dia de la companyia està sent especialment dificultós perquè afecta a equipaments físics, virtuals i els servidors. "Continuarem proporcionant actualitzacions periòdiques d'informació a través dels nostres canals habituals", ha conclós Mapfre.