El president de Renfe, Raül Blanco, deixarà el càrrec a l'empresa pública el pròxim 14 de gener. El dirigent ha al·ludit a "motius personals" i ha assegurat que la seva renúncia s'ha pres "de mutu acord" amb el ministeri de Transports del govern espanyol. Ara, l’exsecretari general d’Indústria ha avançat que anirà a una companyia del sector privat, encara que no ha revelat a quina.
En els dos anys transcorreguts des de la seva incorporació el febrer del 2023, els comptes de l'empresa pública han passat d'unes pèrdues de 123,4 milions d'euros el 2023 a uns números vermells de 20 milions d'euros el 2024, fet que suposa una reducció de les pèrdues del 83%. Alhora, el resultat brut d'explotació (ebitda) ha augmentat un 28% respecte a l'any anterior.
Aquest darrer any també s'ha culminat la modernització de la companyia amb el canvi dels equips de direcció, amb l'arribada de perfils professionals independents i paritaris als consells d'administració del grup, i amb la millora de les normes de transparència i compliance al si de l'empresa. A més, també s'ha acordat el traspàs parcial de Rodalies a la Generalitat i s'han recuperat les connexions d'alta velocitat amb França, tot i que encara falta l'enllaç entre Barcelona i París en solitari per part de Renfe. De fet, Blanco va comparèixer a la roda de premsa per anunciar inversions a la xarxa de Rodalies de Catalunya per als pròxims dos anys.
Álvaro Fernández, el seu substitut
D'aquesta manera, Renfe conclou aquesta etapa amb l'esperança de tenir resultats positius a partir del 2025 i preparada per ser "una de les grans empreses espanyoles globals en l'àmbit de la mobilitat durant els propers anys". De moment, no es coneix el nomenament del nou dirigent de la companyia ferroviària, però alguns mitjans com Expansión han avançat que el seu recanvi serà previsiblement Álvaro Fernández, l'actual secretari general de mobilitat sostenible de l'Estat.