• Empresa
  • El RBEWC fa aflorar l'aposta de les marques per la digitalització

El RBEWC fa aflorar l'aposta de les marques per la digitalització

El certamen tanca la seva primera edició amb la participació de 210 ponents, 100 empreses i 120 sessions de diferents temàtiques

La necessitat ja urgent de les empreses per digitalitzar se comença a fer se visible | Cedida
La necessitat ja urgent de les empreses per digitalitzar se comença a fer se visible | Cedida
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
30 de Maig de 2019
Act. 30 de Maig de 2019

Adaptar-se a la transformació tecnològica actual. La necessitat ja urgent de les empreses per digitalitzar-se comença a fer-se visible i així ho ha posat de manifest la primera edició del Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC). Un congrés en què han destacat les ponències d'experts del sector i les innovacions presentades per les empreses participants.

 

La directora del RBEWC, Alba Batiste, ha subratllat que “en aquesta primera edició hem pogut constatar el gran interès que desperta la transformació a què han de fer front marques i comerços en un moment clau i de canvi en l’entorn digital i en la manera de comprar i consumir dels seus clients”. En aquest sentit, Batiste ha afegit que “l’esdeveniment ha aconseguit situar Barcelona com a referent i palanca de la transformació digital del sector retail”.

 

Durant els tres dies de l’esdeveniment, s’han realitzat 120 sessions al voltant de sis temàtiques (experiència del client, omnicanalitat i digital, sector immobiliari, tecnologies de retail, personalització i nous models i tendències) i vuit sectors (moda, gran consum, botigues departamentals i centres comercials, bellesa, electrònica, online, mobiliari i banca).

Entre les sessions que han tingut més seguiment entre el públic visitant, destaca la que ha abordat els canvis en l’experiència del client en l’era dels grans operadors en ecommerce; els nous formats de retail a la Xina; la personalització i l’experiència digital; la transformació digital entre grans actors del retail; l’smart data; el futur del retail alimentari; les estratègies d’omnicanalitat o els nous models de negoci.

Miralls interactius i solucions futuristes

En total, han participat més de 210 ponents d’empreses líders com Ikea, Purina Petcare, British Airways, Google, Carrefour, Hoff, Mvideo, Renova, Value Retail, Levi’s, Via Emilia, El Corte Inglés, Casa Ametller o Muji, entre d’altres.

El mirall interactiu d'Adidas | Cedida

El mirall interactiu d'Adidas | Cedida

Pel que fa a l’àrea expositiva les aplicacions tecnològiques d’empreses com Cisco, SAP, Accenture, Beabloo o Deloitte, com ara miralls interactius, etiquetes intel·ligents, robots, càmeres que detecten productes i reconeixen cares o solucions que permeten l’analítica de tot tipus de dades, han causat un gran interès entre els visitants.

Mentrestant, les startups també han estat protagonistes, amb una àrea expositiva, un auditori i una zona de tallers, que ha comptat amb la participació de 64 empreses de nova creació.