Ryanair travessa el seu millor moment. La companyia irlandesa va tancar el 2024 amb un total de 197 milions de passatgers, es tracta d'un augment del 8% en comparació amb el 2023, quan la dada va ser de 181,8 milions. Fins ara, és la millor marca mai registrada per part de l'aerolínia de baix cost, que alhora ha mantingut el factor d'ocupació al 94%, tal com havia succeït un any enrere.
Les dades anuals s'han donat a conèixer un cop s'ha completat l'estadística del mes de desembre, que va ser força positiva per Ryanair. Durant l'últim mes del 2024, l'empresa irlandesa va assolir els 13,6 milions de viatgers aeris, un 8% més en comparació del 2023, mentre que l'índex d'ocupació va ser del 92%, un punt percentual més. A més, la companyia aèria liderada per Michael O'Leary va operar al voltant de 77.380 vols durant els darrers 31 dies de l'any. En aquest sentit, Ryanair va anunciar dissabte passat que generarà més de 2.000 nous llocs de treball i rebrà fins a 29 nous avions Boeing 737 el 2025.
Les taxes d'aviació i els límits de trànsit, els grans enemics de Ryanair
Després d'aquestes dades, el conseller delegat de Ryanair preveu que la irlandesa creixi de 200 a 300 milions de passatgers a l'any i rebi més de 250 nous avions la dècada que ve. Així ho va manifestar en una publicació recent per exigir als estats de la Unió Europea eliminar les taxes d'aviació i suprimir els límits de trànsit aeri de cara al 2025. "2025 ha de ser l'any de la competitivitat i el creixement a tot Europa. Massa economies europees, com França, Alemanya i el Regne Unit, estan estancades sota la influència paralitzant de la regulació, la pujada d'impostos i la mala gestió dels seus governs", va lamentar O'Leary.
Pel que fa als límits de trànsit, per a Ryanair l'exemple "més greu" és el de 32 milions de passatgers a Dublín, segons Ryanair, que "s'aplica a un aeroport que acaba d'obrir una segona pista, elevant la seva capacitat a 60 milions de passatgers". Respecte de les taxes, l'aerolínia considera un exemple a Suècia, Hongria, Irlanda i algunes regions d'Itàlia, on s'han eliminat aquests tributs i "s'han vist recompensats amb un notable creixement del trànsit i el turisme".