Desigual ha tancat l'exercici 2017 amb un benefici net de 47 milions d'euros, la qual cosa suposa un descens del 33,3% respecte a l'any anterior a causa de la caiguda de les vendes i a les inversions per "accelerar el procés de transformació", ha informat aquest divendres en un comunicat.
El benefici brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 119 milions d'euros, un 28% menys que el 2016, i la facturació ha descendit un 11,5%, fins als 761 milions d'euros.
La companyia de moda ha explicat que la caiguda en la xifra de facturació s'explica a la disminució de vendes als mercats europeus -que concentren el 90% de les vendes-, sobretot en canals indirectes, i també a la racionalització de la xarxa de distribució que ha dut a terme en els últims mesos.
La posició neta de caixa ha ascendit a 452 milions d'euros, 71 milions d'euros més que en el mateix període de l'any anterior, la qual cosa Desigual ha destacat que la consolida com una companyia "sana, sense deutes i amb capacitat per invertir".
La multinacional amb seu a Barcelona ha indicat que aquest 2017 han coincidit el descens en les vendes amb les inversions realitzades en transformació a través de l'increment de la qualitat del producte, l'optimització de la distribució i la major inversió en marca.
Creixement el 2018
Desigual té l'objectiu de canviar la tendència de les seves vendes el 2018, un any que estarà marcat fonamentalment per l'expansió geogràfica en mercats amb potencial de creixement com Llatinoamèrica, on s'ha registrat un creixement del 18% el 2017.
També apostarà pel canal digital, on la companyia ha registrat un creixement del 14% l'últim exercici, i invertirà en 50 noves obertures i a renovar més de 50 botigues en els propers mesos.
El chief corporate officer de Desigual, Alberto Ojinaga, ha assenyalat que la companyia es troba "a l'equador" d'una transformació que es va començar el 2015 i ha assegurat que va en la direcció correcta.
Durant aquest exercici, Desigual apostarà per accelerar la materialització del concepte A New Desigual, amb especial focus en el reposicionamiento de marca i el nou disseny de les botigues.
Fuga de directius
Desigual és un trampolí de directius del sector de la moda. En el darrer mes de febrer dos directius han deixat la marca. Cortefiel ha nomenat nou director general de Springfield a Marc Calabia, que fins ara era responsable de Producte i Merchandising a Desigual, i Mango li ha robat el responsable del departament d'IT, Jordi Álex Moreno.
Però no només això, al mes de desembre, la marca d'ulleres Etnia Barcelona incoroporava nova CEO provinent de Desigual, Cristina Trujillo. El 2016, la companyia fundada per Manel Jadraque va incorporar Pierre Cuilleret, provinent del grup Dia, com a director de comptes i Alberto Ojinaga, de Caprabo, per ser director corporatiu. Ojinaga ho va deixar al setembre, de manera que al març del 2017 van col·locar un antic directiu de Nike, David Meire, per substituir-lo.