• Empresa
  • Reig Jofre guanya 10,5 milions d’euros el 2024, un 11,7% més

Reig Jofre guanya 10,5 milions d’euros el 2024, un 11,7% més

Les vendes augmenten un 7,3%, fins a 339 milions, i el 59% del volum total prové de fora de l’Estat

La farmacèutica remarca que es tracta d’un rècord històric | ACN
La farmacèutica remarca que es tracta d’un rècord històric | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
28 de Febrer de 2025

Reig Jofre va obtenir un benefici net de 10,5 milions d’euros el 2024, un 11,7% més en comparació amb l’any anterior, segons ha informat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La farmacèutica remarca que es tracta d’un rècord històric i que suposa una consolidació de la “solidesa financera” de l’empresa i un “reflex de l’èxit de l’estratègia d’optimització i expansió global”.

 

En aquest sentit, apunta a un increment del 7,3% de la facturació, fins a 339 milions d’euros, i el 59% del volum total prové de fora de l’estat espanyol, quan un any abans era del 55%. D’altra banda, el resultat brut d’explotació (ebitda) va créixer un 8,6%, situant-se en 38 milions d’euros, i va elevar el marge sobre vendes a l’11,2%.

La companyia destaca les vendes de les divisions Pharmaceutical Technologies (+9%), fins a 151,3 milions d’euros, i que va concentrar el 45% del total, i del producte Specialty Pharmacare (dermatologia i osteoarticular) que es va incrementar a doble dígit (10%), amb 115,3 milions, i va suposar el 34% del global de la facturació del grup. 

 

El negoci a l’Estat va representar el 41% (140,4 milions d’euros) de Reig Jofre, que manté les xifres de 2023. Pel que fa a l’estranger va repuntar fins al 59% (198,5 milions), d’aquest percentatge, el 48% va ser a Europa (+16%), fins a 159,9 milions d’euros, i l’11% a la resta del món (+3%), amb 38,6 milions. En l’apartat internacional, la farmacèutica catalana destaca l’expansió a Europa Central, Àsia i Suècia, així com la inauguració d’una nova filial a la República Txeca. La multinacional apunta aquesta crescuda a “una combinació de venda directa mitjançant equips propis i acords estratègics amb socis comercials”.

Pel que fa al deute de l’empresa, es va situar en 56,8 milions d’euros i la ràtio d’apalancament va caure fins a 1,5 vegades, recuperant el nivell de 2018.