La companyia Reig Jofre adquireix el portafoli de productes farmacèutics i nutracèutics dedicats al tractament de l'artrosis i unes altres artropaties de Bioibérica, amb 26 milions de facturació, ha informat l'empresa en un comunicat. D'aquesta forma, amplia la seva cartera de productes amb medicaments i productes sanitaris basats en el condroitín sulfat, el sulfat de glucosamina, la combinació de tots dos i l'àcid hialurònic, entre els quals destaquen les marques líders en el mercat espanyol Condrosan i Droglican. El cost de la transacció s'estructura en un preu fix de 46 milions d'euros i un preu variable vinculat a les vendes; aquesta adquisició serà finançada per l'ampliació de capital de 24 milions d'euros recentment executada; deute bancari per import de 20 milions d'euros i la resta mitjançant recursos generats pel propi negoci.
L'operació implica l'adquisició de les carteres de productes de prescripció mèdica i consumerhealthcare, la incorporació de l'equip format per 51 persones de les àrees d'R+D, regulador, màrqueting, market access i xarxa comercial de visita mèdica i un acord pel qual Bioibérica continuarà produint i subministrant els principis actius i ingredients necessaris per a la fabricació del portafoli venut a Reig Jofre. A més de la creació d'un acord estratègic per desenvolupar el mercat de la prevenció i cura de la salut en l'àmbit del dolor articular i completar les solucions disponibles en el tractament de la malaltia osteoarticular, una de les de major prevalença a nivell mundial, ja que s'estima que la pateixen entre el 5% i el 20% de la població i en països industrialitzats aconsegueix fins al 80% en pacients majors de 65 anys.
Aquesta adquisició aporta unes vendes de 26 milions d'euros als ingressos anuals de Reig Jofre, dels quals, 24 milions d'euros provenen de productes d'especialitat i 2 milions d'euros de l'àrea de consumer healthcare, segment pel creixement del qual tant Reig Jofre com Bioibérica apostaran. El 89% de les vendes es realitzen a Espanya i la resta a Europa, principalment a Finlàndia, França i Portugal. La companyia vol créixer internacionalment a partir de la seva xarxa de més de 130 socis comercials en 70 països del món, el negoci de productes d'especialitat, principalment a Europa on els productes estan en fase de registre en diversos mercats i altres geografies en les quals la prevalença de la malaltia articular és elevada.
Així, Reig Jofre diversifica la divisió de productes d'especialitat amb una nova àrea terapèutica, Salut i Dolor Articular, segment en creixement a nivell mundial, que s'unirà a les ja existents de Salut de la Pell, Cabell i Ungles; i Salut de la Dona.
Integració de coneixement
El conseller delegat de Reig Jofre, Ignasi Biosca, ha ressaltat: "Aquesta integració de coneixement, productes i equips, permet generar des del primer moment un valor directe per a la nostra acció, en el mercat borsari".
"L'operació encaixa perfectament per grandària, distribució geogràfica i sinergies operatives en Reig Jofre i ens permet potenciar una nova àrea terapèutica a cavall entre els productes d'especialitat de prescripció, i els de consumer healthcare de la mà del líder del sector i en un segment, el de la salut i dolor articular, en creixement donat l'envelliment i nous hàbits de la població", ha afegit.
Reig Jofre va tancar 2018 amb una xifra de negoci de 181 milions d'euros, les àrees de productes d'especialitat i consumer healthcarevan aportar, el 20% i el 26%, respectivament.