Reinventant l'aprenentatge en línia: Go4clic respon a les necessitats dels 'millennials'

La startup catalana compta amb 150 clients i fa poc ha tancat una ronda de finançament de 250.000 euros

Leo Giménez i Agustina De Nicola, cofundadors de Go4clic | Cedida Leo Giménez i Agustina De Nicola, cofundadors de Go4clic | Cedida

Les tecnologies d’aprenentatge estan evolucionant en la mateixa direcció que les preferències de les noves generacions? Amb l’entrada dels millennials al mercat laboral, la perspectiva sobre l’aprenentatge està canviant de manera significativa. No obstant això, la manca d’eines eficients en e-learning (l’aprenentatge en línia) ha representat un repte tant per a estudiants com per a educadors, afectant negativament el compromís i la motivació en el procés d’aprenentatge virtual.

En aquest context, neix Go4clic, una empresa que ha desenvolupat una solució integral per fer front a aquestes mancances. Ofereixen una experiència d’aprenentatge en línia altament personalitzada, intuïtiva i atractiva. Mitjançant la implementació de tecnologia avançada i l’atenció a les necessitats específiques dels estudiants, "Go4clic es converteix en una plataforma social d’aprenentatge que soluciona la manca de participació, la desmotivació i l’abandonament dels estudis en línia", explica a VIA Empresa Leo Jimenez, CEO i cofundador.

La manca d’eines eficients en e-learning (l’aprenentatge en línia) ha representat un repte tant per a estudiants com per a educadors

El cofundador ha acumulat 15 anys d'experiència en la formació corporativa i emprenedoria, sempre amb un enfocament en l'aprenentatge lúdic. Va observar que "un problema creixent és el desinterès continu de les noves generacions pels programes de formació que les empreses els ofereixen". A partir d'aquesta experiència, Jiménez va decidir recopilar tot el coneixement acumulat al llarg dels anys i fer un gir, donant vida a Go4clic amb l'objectiu d'oferir una solució per a les àrees de recursos humans. La seva proposta busca transformar els programes de formació i millorar les taxes de compromís i participació.

"Moltes empreses tenen dificultats perquè els empleats es formin, i nosaltres ajudem en aquest procés tan rellevant a través de dos elements clau: d'una banda, una plataforma que integra els coneixements de les neurociències sobre com aprèn el cervell, i, de l'altra, dissenyant continguts que generin un impacte real", aclara el CEO.

Aprendre jugant

Leo Giménez i Agustina De Nicola, que ja havien col·laborat en altres projectes, van començar a desenvolupar la idea de Go4clic a mitjans de 2020. Amb la convicció que els educadors percebien la necessitat d'una renovació en l'educació acadèmica per connectar amb les noves generacions, van decidir apostar per la innovació. Go4clic permet als creadors dissenyar la seva pròpia acadèmia personalitzada i crear cursos en línia. La seva metodologia, centrada en reptes, manté els alumnes compromesos i participatius, afavorint una millor assimilació dels conceptes i la seva aplicació a situacions concretes. Els estudiants gaudeixen d'una experiència dinàmica, amb interacció constant amb els seus companys, aprenentatge col·laboratiu i la creació compartida de nou coneixement.

Després d’un període de desenvolupament i refinament del producte, Go4clic es va llançar oficialment el 2021. El CEO, juntament amb un petit equip de dues persones, aplica la seva experiència per millorar l’aprenentatge en diferents organitzacions. Amb el suport de Barcelona Activa, van posar en marxa Go4clic, amb base a Barcelona. "A través de la gamificació i reptes col·laboratius, aconseguim augmentar significativament la participació dels usuaris, arribant a índexs d’engagement superiors al 90%", detalla el CEO. Com ho fan? Transformen l’aprenentatge en un joc amb nivells i desafiaments per resoldre.

“Actualment, comptem amb 150 clients que utilitzen un model de subscripció mensual, el qual ofereix tres plans adaptats al cicle d’evolució dels seus negocis: Go4Basic a 59 euros al mes, Go4Pro a 159 euros al mes i Go4Grow a 259 euros al mes”, confessa Jimenez. Des de la seva creació, l'empresa ha experimentat un creixement notable i espera tancar el 2024 amb un volum de facturació anual de 400.000 euros. “Acabem de finalitzar una ronda de finançament de 250.000 euros amb la qual volem expandir-nos al mercat de Llatinoamèrica", afirma el cofundador. A mitjà termini, Go4clic té com a objectiu assolir un milió d’euros de facturació per a l’any vinent, establint sòlids fonaments per garantir un creixement més ràpid en el futur.

Més informació
Awaait: la fi del frau en el transport públic?
Blaus Cooperativa, la nova proposta de comunicació 360 per a entitats socials
El Despertador, o com gestionar la transició laboral
Com Cyber& està transformant la ciberseguretat de les empreses catalanes
Avui et destaquem
El més llegit