• Empresa
  • Renault posa a prova un minibús sense conductor al centre de Barcelona

Renault posa a prova un minibús sense conductor al centre de Barcelona

El grup automobilístic assegura que vol demostrar que la tecnologia per als vehicles autònoms està "madura"

Renault i la companyia WeRide posen a prova un minibús autònoms sense conductor pel centre de Barcelona | iStock
Renault i la companyia WeRide posen a prova un minibús autònoms sense conductor pel centre de Barcelona | iStock
Redacció VIA Empresa | ACN
12 de Març de 2025

Renault i la companyia WeRide posen a prova aquesta setmana un minibús autònoms sense conductor pel centre de Barcelona. El vehicle, que disposa de sensors que li permet visualitzar els obstacles en els 360 graus a la rodona, és un prototip de fins a vuit places que circula de baixada pel Passeig de Gràcia, Gran Via de les Corts Catalanes, puja per Rambla Catalunya i torna pel carrer Rosselló. El director d'Open Innovation del Grup Renault, Vicente Mirandés, ha explicat que "l'objectiu fonamental és demostrar que la tecnologia està madura" perquè aquests vehicles puguin circular en entorns "molt complexos" com aquestes quatre vies, on les interaccions amb altres vehicles amb busos urbans, bicicletes, motocicletes i vianants són constants.

 

Les proves pel centre de Barcelona van començar aquest dilluns i els ciutadans podran pujar al vehicle gratuïtament fins divendres. Durant el recorregut circular, el vehicle arrenca al Passeig de Gràcia, entre els carrers Mallorca i València, i fa tres parades més fins a tornar al punt d'inici. En aquest cas, el prototip disposa d'un màxim de vuit places, però la idea de Renault en un futur és oferir vehicles amb capacitat d'entre 10 i 20 viatgers.

Les proves pel centre de Barcelona van començar aquest dilluns i els ciutadans podran pujar al vehicle gratuïtament fins divendres

El director d'Open Innovation del Grup Renault, Vicente Mirandés, ha assenyalat que aquests minibusos autònoms i elèctrics suposen un avantatge pel que fa a cost d'adquisició i explotació. En aquest sentit, ha detallat que són més barats que un bus elèctric i que no és necessari un conductor, que, segons ha dit, suposen dues terceres parts del cost d'explotació del servei, ja que cal tenir en compte la contractació, la formació i el manteniment de la plantilla.

 

El vehicle que aquests dies es troba a Barcelona disposa, entre d'altres, de deu càmeres i sensors d'ultrasons de proximitat per "entendre" què passa al seu voltant i tenir una visió de 360 graus, segons ha explicat el directiu de Renault. "Amb conductors és més difícil tenir-la en temps real i gràcies a la fusió i a tota aquesta intel·ligència d'informació és capaç de prendre decisions i aprendre a mesura que va operant per comportar-se de la forma més fluida possible en el trànsit", ha comentat.

El vehicle és d'autonomia nivell 4, és a dir, que pot funcionar sense conductor en entorns controlats

El vehicle és d'autonomia nivell 4, és a dir, que pot funcionar sense conductor en entorns controlats. En aquest cas, l'empresa ha escollit la zona per on vol que el cotxe circuli. El minibús pot cartografiar de forma autònoma després de passar diverses vegades pel lloc.

El grup Renault ha presentat la iniciativa aquest dimarts en un acte amb la presència de l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni; el director d'Open Innovation del Grup Renault, Vicente Mirandés, el director de projectes de Mobilitat Autònoma Renault Group, Patrick Vergelas; i el director d'Enginyeria Producte, César Lorenzo; entre d'altres. 

En la seva intervenció, Collboni ha destacat la "simbiosi" entre les grans companyies i les ciutats per aportar solucions per al repte climàtic. "Aquestes proves i experiments ens agraden. Serà molt útil per a la companyia i per a nosaltres com a ciutadans", ha afirmat.

En el projecte també hi participa la companyia de conducció autònoma WeRide, que és la primera i única amb permís per fer circular aquests vehicles a la Xina, als Estats Units i a Singapur.