Renfe i Barcelona Supercomputing Center (BSC) han establert un acord de col·laboració per al desenvolupament de casos d’intel·ligència artificial (IA) que suposin un impacte en la millora de l’experiència de client i de la seva eficiència. L’aliança s’ha concretat durant la trobada que van mantenir el passat dijous el president de Renfe, Raül Blanco, i el director de Barcelona Supercomputing Center, Mateo Valero.
Aquesta col·laboració respon a l’estratègia de Renfe per continuar sent líder del transport col·lectiu, sostenible i segur. Al llarg dels seus més de 80 anys d’història, la companyia ha estat un referent tant a escala nacional com internacional en els serveis de transport per ferrocarril, secundant-se en la innovació i la tecnologia. En els darrers anys, a més, ha realitzat una aposta clara i inversió en accions d’innovació i transformació digital.
Aquesta col·laboració respon a l’estratègia de Renfe per continuar sent líder del transport col·lectiu, sostenible i segur
Després dels progressos clau en els darrers anys de la IA i les seves capacitats, Renfe ha dissenyat un model d’adopció de la IA amb l’objectiu d’utilitzar aquesta tecnologia de forma segura per a impulsar el seu pla estratègic en quatre eixos principals: clients, operacions, productivitat i gestió del coneixement.
En aquest sentit, l’acord entre Renfe i BSC, establert per tres anys, permetrà compartir i realitzar investigacions, estudis i anàlisis, així com la supervisió de l’equip tècnic d’execució a Renfe en els projectes d’IA.
La col·laboració contempla la implantació de dos casos d’ús per a l’evolució del negoci i millora de l’eficiència en l’atenció i la personalització dels serveis al client, com són la millora de l’eficiència del contact center i l’hiperpersonalització de l’oferta als seus viatgers.
Addicionalment, BSC proporcionarà a Renfe l’accés als seus serveis de supercomputació, així com informació teòrico-acadèmica per al seu personal tècnic.