• Empresa
  • Renfe reforça el servei d'alta velocitat a la línia Barcelona-Màlaga

Renfe reforça el servei d'alta velocitat a la línia Barcelona-Màlaga

Les dues ciutats quedaran unides per quatre serveis

Un tren d'alta velocitat a Catalunya | iStock
Un tren d'alta velocitat a Catalunya | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
26 de Setembre de 2023
Act. 26 de Setembre de 2023

A partir del 17 d’octubre, Renfe reforça l’itinerari d’alta velocitat entre Barcelona i Màlaga amb dos nous serveis diaris. Un amb sortida de Màlaga a les 8:30 hores i un altre des de la capital catalana  a les 15:15 hores. Amb aquests nous itineraris s’eleven a quatre els trens AVE diaris entre ambdues ciutats, dos en horari de matí i dos en horari de tarda, fent parades a les estacions de Camp de Tarragona i Lleida. La ruta es farà amb trens de la sèrie 103, equipaments amb més capacitat que els actuals. Amb aquests canvis, l’oferta entre ambdues ciutats s’incrementarà en mil places diàries, elevant a 12.000 places l’oferta setmanal entre Barcelona i Màlaga davant les 5.000 actuals.

A partir del 17 d’octubre hi haurà, també, una adaptació dels horaris en els trens AVE entre Barcelona i Màlaga que es realitza un cop finalitzades les obres d’impermeabilització de taulers en nou viaductes a la província de Còrdova, en el marc del seu pla de rehabilitació integral de la línia d’alta velocitat que duu a terme Adif. Recentment, Renfe ha anunciat que invertirà prop d’un milió d’euros en la implementació d’un sistema per al mesurament i gestió de la petjada de carboni que generen les operacions del grup, tant pel que fa a l’Entitat Pública (EPE) com a les seves societats mercantils. El sistema, que s’ha desenvolupat en el marc de la iniciativa TrenLab en matèria de mitigació i reducció d’emissions, s’ha adjudicat a l’empresa GreeMko Sistemas y Gestión Ambiental que va concórrer l’abril del 2021 al concurs Projectes per a solucions sostenibles.

L’objectiu del projecte és disposar dels mitjans i l’assessorament especialitzat necessaris per abordar la implantació d’un sistema digitalitzat per al mesurament i gestió de la petjada de carboni de les operacions de l’empresa com a primer pas per a la seva reducció. Per tant, el punt de partida serà la realització d’una anàlisi exhaustiva de les fonts d’emissió de la companyia, en especial les emissions indirectes que es produeixen a conseqüència de la generació de l’energia elèctrica o tèrmica a les instal·lacions de tercers i comprada i consumida per l’activitat de l’empresa.