A Catalunya, Renfe ha entregat 856.000 abonaments gratuïts de Rodalies i Mitjana Distància, així com els Avant bonificats al 50%. La xifra correspon als desplaçaments entre l’1 de maig i el 31 d’agost. En l’àmbit nacional, Renfe ha expedit un total de 2,33 milions. Aquest anunci arriba pocs dies després que l’AVE Internacional de Renfe entre Barcelona i Lió hagi començat a circular cada dia de la setmana amb un tren per sentit, després que arrenqués les seves operacions a mitjans de juliol amb circulacions únicament entre divendres i divendres dilluns.
D'aquesta manera, l'empresa espanyola ha programat des d'aquest divendres 14 circulacions setmanals a la ruta que connecta Lió amb Barcelona, amb parada a estacions com Montpeller, Nimes o Valence. La companyia farà aquest mateix moviment a la seva altra línia internacional entre Madrid i Marsella a partir del pròxim 1 d'octubre, quan aquest servei passi també a ser diari durant tota la setmana. "Renfe ha dut a terme a França un inici progressiu de les operacions per consolidar la qualitat del servei davant de la complexitat d'operar un servei internacional amb els mitjans i personal propi i les notables diferències que hi ha entre el sistema d'Alta Velocitat espanyol i els dels diferents trams pels quals discorre la nostra oferta internacional en territori francès", explica Renfe.
Fins ara, les seves operacions a França han registrat una ocupació mitjana del 80% i han arribat al 100% en dates assenyalades d'alta concentració de viatgers. El servei AVE entre Barcelona i Lió connecta Barcelona Sants, Girona, Figueres Vilafant, Perpinyà, Narbona, Béziers, Montpeller-StRoch, Nîmes, Valence TGV i Lió Part Dieu. Amb sortida des de la ciutat comtal a les 8.22 hores del matí i tornada des de Lió a les 14.30 hores de la tarda, el temps de viatge de la ruta completa arriba a les cinc hores. Per ara, Renfe ja ha transportat més de 68.000 viatgers en aquestes dues línies des de la seva estrena al juliol, si bé el nombre de bitllets venuts supera els 120.000.