Donar la benvinguda a la competència és una mostra de fair play i fins i tot d'intel·ligència publicitària. El mateix dia que Ouigo, companyia francesa de trens low cost, presenta els seus serveis a Espanya, Renfe ha inundat els mitjans nacionals amb una campanya publicitària donant la benvinguda a la seva competència recordant que no els hi posarà "fàcil".
Allò mai vist i és per això que Renfe ha utilitzat la popular sèrie de Joc de Trons, que amb la seva campanya ha passat a ser "Joc de Trens". Així ho han dissenyat els creatius de Senyora Rushmore, la nova agència publicitària de Renfe, recordant a Ouigo que la ferroviària espanyola els porta 80 anys d' "avantatge" i que estan "perfectament preparats" per donar guerra.
Inogés: "La publicitat comparativa és una estratègia publicitària que pretén ressaltar els avantatges dels nostres serveis i comparar-los amb els que ofereix la competència"
"La publicitat comparativa és una estratègia publicitària que pretén ressaltar els avantatges dels nostres serveis i comparar-los amb els que ofereix la competència. En aquest cas, de moment, la taxa competitiva és que els portem 80 anys d'experiència", assegura Ricardo Inogés, gerent de publicitat de Renfe.
Sense anar massa lluny, la ferroviària espanyola va apostar durant el passat Nadal per una campanya en la qual felicitava les festes demanant no viatjar a causa de les restriccions del covid. "Hem gaudit molt amb aquest repte", afegeix Inogés qui creu que l'entrada de la competència "suposarà una excel·lent oportunitat per Renfe perquè només amb competidors es pot demostrar que som els millors".
De fet, la publicitat comparativa és un d'aquests "recursos estrella" per tal que les campanyes aconsegueixin un impacte notable i, des de Renfe prometen campanyes "sorprenents" en els propers mesos. El "Joc de Trens" ja és una realitat.